مه شو: آرایش اصلاحی، روشی بسیار مفید و کاربردی برای کسانی است که ازفرم و اندازه برخی اجزاء صورت خود ناراضی بوده و در هنگامآرایش آنها دچار تردید و گاهی استرس می شوند و پیوسته به دنبال تکنیک های آرایشی موثر برای رفع ین اشکالات می باشند.

grim2

استفاده از لوازم آرایشی مناسب و به کار بردن روش های اصلاحی متناسب با فرم و اجزاء چهره، می توانید آرایشی کاملا زیبا و حرفه ای داشته و تعادل و هماهنگی را بین اجزاء صورت خود به خوبی و زیباتر از پیش نمایان سازید.این کار هنری است که به انجام آن، به مرور زمان، شما را به فردی حرفه ای مبدل خواهد ساخت.

برای چنین کاری، در وهله اول، لازم است که فرم و اجزاء چهره خود را به خوبی شناخته و نقاطی را که می خواهید تغییری در آنها ایجاد کنید، کاملا بررسی نمایید.

این تغییرات ممکن است برای برخی افراد شامل؛ بلندی، کوتاهی، پهنی و باریکی بینی، برای برخی،نزدیکی یا دوری فاصله چشم ها و یا باریک و پهن بودن لب ها، فرم صورت و ... باشد.در هر صورت، نکات زیر راهنمای بسیار خوبی در این زمینه خواهد بود.

قبل از هر اقدامی، پوست صورت را پاکسازی کرده و حتما از مرطوب کننده ای مناسب استفاده نمایید.

صورت های گرد

بسیاری از افرادی که صورتی گرد دارند، تمایل دارند کمی از گردی صورت آنها کم شده و استخوانهای گونه بالاتر و برجسته ترو استخوانهای فک ، کاملا مشخص باشند.

برای اینکار کافی است زیر استخوان گونه( درست زیر گونه، نه روی استخوان گونه) را کمی تیره تر از رنگ پوست نمایید.برای تاکید بیشتر بر گونه ها، قسمتی را که می خواهید برجسته تر و های لایت سازید، با قلم مویی کوچکتر علامت زده و بعد باقلم مویی بزرگتر، آنرا با رنگ قبل ،کمی و نه کاملا، ادغام کنید.اجازه دهید کمی اثر از محدوده مشخص شده باقی بماند.

برای کامل کردن این برجستگی، با رنگی روشن تر از های لایت قبل، مثل سفید یا کرم، بر استخوان گونه تاکید کنید.روشن بودن هر قسمت، آنرا برجسته تر نشان خواهد داد.

صورت چهارگوش

برای صورت های چهار گوش با لبه های تیز فک، کافی است این خط را ملایم تر و آنرا بیشتر با فرم چهره هماهنگ سازید.

برای لبه های تیز فک، از سایه ای تیره تر، در بالا و پایین خط فک استفاده کنید.بعد با رنگی روشن تر، روی استخوان فک و زیر آن را های لایت کرده و سپس آنرا به سمت بالا ببرید.اینکار ظاهری جوانتر به چهره می بخشد.

در ضمن، چانه را کمی تیره تر کرده و رنگ ها را کمی با هم ادغام کنید.اگر فکر می کنید این تیرگی ، زیاد است،با کمی فوندیشن آن را متعادل سازید.

برای رفع بلندی چانه، فقط قسمت پایین چانه را تیره تر کنید و آنرا به اطراف محو سازید.

چشم ها

در بعضی افراد، فاصله چشم ها از هم دورتر و در برخی دیگر چشم ها به هم نزدیک و گاهی گود هستند.ممکن است چشم ها ؛ ریز، باریک و حتی خیلی باز باشند.

مهم این است که چشم ها در نقطه کانونی صورت باشند و باید شیوه ای را به کار برد که ما را به این هدف نزدیکتر سازد.

اگر چشم ها از هم دور باشند، بهترین کار، های لایت کردن بخش بالایی گوشه داخلی پلک ها می باشد.اینکار باعث نزدیک تر به نظر رسیدن چشم ها از یکدیگر خواهد شد.

برای چشم های ریز، رنگی تیره تراز رنگ پوست را بیشتر از طول چشم ها امتداد داده و برای کشیده تر به نظر رسیدن چشم ها ، این سایه را از گوشه چشم ها، کمی بیشتر ادامه دهید.

در مورد چشم های نزدیک به هم، قسمت خارجی چشم ها را تیره تر و گوشه های داخلی آن ها روشن تر کنید.

اگر چشم های گودی دارید، فقط وسط پلک را تیره تر از رنگ پوست کنید و آنرا برای هیچ قسمت دیگری از پلک به کار نبرید.

بینی

بینی، بخش دیگری از از چهره است که معمولا به اصلاح دقیق تری نیاز دارد.بینی ممکن است کشیده، کوتاه، بلند، پهن و ...باشد.

نکات زیر برای اصلاح فرم بینی ، بسیار موثر خواهند بود:

اگر می خواهید بینی شما کوتاهتر به نظر برسد،رنگی تیره تر از رنگ پوست را درست زیر بینی و بالای نوک آن بزنید و آنها را کاملا با هم ادغام نمایید.

برای بلند تر به نظر رسیدن بینی، فقط زیر بینی و زیر نوک آن را های لایت کنید.

برای پهن تر نشان دادن بینی، طول دو طرف بینی را های لایت کرده و آنها را با هم ادغام کنید.

و بالاخره برای باریک تر جلوه دادن بینی، طول دو طرف بینی را کمی تیره تر از رنگ پوست کرده و قسمت پایین و مرکز بینی، درست از نوک تا زیر آن را، های لایت یا روشن تر از رنگ پوست نمایید.

لب ها

لب ها هم از اجزاء بسیار مهم صورت محسوب می شوند که با گریمی صحیح می توانید آنرا نازک تر، پهن تر، کوچکتر، بزرگتر و یا پر تر و حجیم ترنشان دهید.

اگر می خواهید لب های شما نازک تر جلوه کند، خط لب را دقیقا هماهنگ با رنگ رژ و درست روی خط داخلی لب ها رسم کنید.از رنگ های خیلی تیره استفاده نکنید.رنگ های روشن تر برای این منظور مناسب تر خواهند بود.در آخر از از یک لایه نازک برق لب ، می توانید برای زیبایی هر چه بیشتر رژ لب خود بهره ببرید.

برای پهن تر نشان دادن لب ها، خط لب را بر روی لبه خارجی خط لب ها رسم کنید.از رنگی قوی برای رژ لب استفاده کرده و مرکز لب بالا و پایین را با برق لب، براق تر و روشن تر سازید.

برای اینکه لب ها بزرگتر نشان داده شوند، فقط کمی به سمت خارج و گوشه لب ها را بیشتر رژ بزنید.انجام اینکا ر برای تمام لب، کاملا اشتباه است. بنابراین در این مورد دقت کنید.

انتخاب محصول آرایشی مناسب، به شما کمک می کند که این تکنیک های فوق العاده را به نحو موثرتری اجرا کرده و نتیجه ای طبیعی تر و بهتر داشته باشید.

زیبا باشید.