اغلب خانم ها خریدن کفش را دوست دارند و مجموعه ای از کفش در خانه دارند. کفش سرمایه ای است که می تواند کم بهاترین لباس ها را به چشمگیرترین و خارق العاده ترین لباس بدل کند.

هماهنگی کفش و لباس

کفش های بدون پاشنه برای : دامن های گشاد و بلند - دامن های بلند یا کوتاه و تنگ - لباس های غیر رسمی بلند - شلوار تنگ کفش های پاشنه بلند : دامن های کوتاه - دامن های تا زانو - شلوارهای گشاد

صندل برای : صندل های پاشنه کوتاه برای شلوارهای غیر رسمی یا دامن های غیر رسمی بلند بهتر به نظر می رسد.

صندل های پاشنه بلند یا متوسط با لباس های شب فوق العاده خواهند بود.

هیچ وقت استفاده نکنید از :

دم پایی یا صندلی که خیلی تنگ است. چکمه هایی کابوی با دامن

کفش سفید، مگر این که پرستار باشید

چکمه با جوراب نازک (همواره از جوراب های کلفت و مات استفاده کنید)

نیم چکمه با دامن کوتاه

مراقبت از کفش ها

کفش های نوی خود را با اسپری بدون سیلیکون پوشش دهید. استفاده از کرم های نرم کننده ی کفش از آنها محافظت می کند. کفش را واکس بزنید و خراش های ایجاد شده روی آن را با اسپری جلادهنده بپوشانید. درون کفش های مورد علاقه ی خود قالبی از درخت سدر قرار دهید. چوب سدر بو را جذب می کند.

به خاطر داشته باشید هیچ گاه از یک کفش بیش از دور رو پشت سر هم استفاده نکنید. به پاها و کفش خود یک روز استراحت بدهید. برای خرید کفش مناسب

سعی کنید کفش را در پایان روز خریداری کنید. هیچ وقت کفشی نخرید که روی بخیه های آن بر آمده شده باشد. هیچ گاه کفشی را که هنگام خم کردن با چروک می خورد نخرید. در کفشی که خریداری می کنید باید بین درازترین انگشت پا و نوک کفش حداقل 1 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد.

هنگام خریداری کفش، دو لنگه کفش را از پشت روی یکدیگر قرار دهید تا بلندی آنها را با یکدیگر اندازه بگیرید. هر دو لنگه کفش را بپوشید تا اطمینان حاصل کنید هر دو پاشنه کاملاً روی زمین قرار می گیرد. از داخل کفش به دور محل پاشنه دست بکشید تا اطمینان حاصل کنید لبه های آن کاملا صاف است.

بالای بخیه های کفش باید کاملاً صاف باشد و خوب چرخکاری شده باشد. در غیر این صورت مشخص خواهد بود که کفش خوب تهیه نشده است اگر بتوانید کفی را به راحتی پایین بکشید نشانه ی این است که کارخانه از چسب مرغوبی استفاده نکرده است. اگر انگشت خود را در اطراف قسمت داخلی تخت کفش حرکت دهید و بر آمدگی حس کنید نشان دهنده ی این است که از میخ ها به درستی استفاده نشده است.