مه شو: برای داشتن پوستی شاداب، زیبا و سالم باید آن را به طرق مختلف پاکسازی نمایید. پوست های مختلف، روش های پاکسازی خود را دارند. در واقع، روش پاک کردن پوست و پاکسازی آن به نوع پوست و نوع مواد پاک کننده آن بستگی دارد. هرچه قدر پوست چرب تر بوده و در معرض آلودگی های بیشتری قرار داشته باشد باید بیشتر، بهتر و اصولی تر پاکسازی گردد.

همه انواع مختلف پوست نیاز به پاکسازی دارند اما پوست های چرب بیشتر از سایر انواع پوست به پاکسازی نیاز دارند زیرا بیشتر در معرض ابتلا به جوش و انواع بیماری های پوستی قرار دارند.

با روش های مختلفی می توان پوست را پاکسازی نمود. یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست، بخور دادن آن است. بخور می تواند منافذ عمیق پوست را پاکسازی کند. افرادی با پوست چرب یا معمولی می توانند هفته ای یک تا دو بار پوستشان را بخور دهند. این افراد می توانند با کمک انواع کرم های پاک کننده، عصاره گیاهان، شیر پاک کن ها و انواع صابون های مناسب پوست خود را پاکسازی نمایند.

به این نکته توجه نمایید که شب ها باید پوست شما کاملا پاک و تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد تا پوست بتواند بخوبی تنفس کند. هرشب پس از تمیز کردن پوستتان آن را با هیچگونه ماده چرب و یا کرمی نپوشانید تا پوست بتواند به راحتی تنفس کند و سموم را دفع نماید.

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست، پاکسازی و تقویت آن، غیر از بخور، استفاده از انواع ماسک های مناسب می باشد. در هنگام استفاده از انواع ماسک، ابتدا تمام موهای خود را از روی صورتتون بردارید. شما می توانید موهای خود را با کلاه بپوشانید و یا موهایتان را کاملا بالای سر جمع کنید تا آلودگی موها روی پوست صورتتان نریزد. قبل از استفاده از ماسک، پوستتان را بخوبی بشویید و بدون هرگونه آرایشی باشید و یا با تکه ای پنبه و مواد پاک کننده باقی مواد آرایشی را از روی پوستتان بردارید و در آخر با آب ملایم و ولرم پوست خود را بشویید. می توانید با مقداری تونیک باقی مواد آرایشی و پاک کننده را از روی پوست خود پاک کنید.

برای داشتن پوستی باطراوت و زیبا می توانید ابتدا پوست خود را با آب ولرم کاملا بشویید و به مدت 10 دقیقه پوستتان را بخور دهید. سپس پس از نیم ساعت، از ماسک مورد نظر خود استفاده کنید و تمامی پوست خود را به جز پوست دور چشم و پوست دور لب را کاملا با ماسک بپوشانید. بهتر است روی چشم های خود را با پارچه نرم و مرطوبی بپوشانید و یا حتی می توانید از ورقه های نازک خیار استفاده کرده و آنها را روی پوست نازک چشم خود قرار دهید. پنبه آغشته به شیر نیز می تواند برای تقویت و رفع خستگی پوست دور چشم مؤثر باشد. ماسک خود را پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه از روی پوست برداشته و پوستتان را با آب ولرم بشویید و در نهایت از کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود برای رطوبت رسانی پوست استفاده نمایید.