مسلماً کمد اغلب شما به یک خانه تکانی با سیستم منظم محتاج است. شما باید قادر باشید در عرض چند دقیقه حاضر شوید.

از کمد لباس های شروع کنید

- به کمد لباس خود سر بزنید و هر لباسی را که بیش از یک سال است نپوشیده اید بیرون بکشید.

- خود را از شر لباس های اضافی خلاص کنید لباس های نویی را که به شما نمی آید یا از خرید آنها پشیمان هستید به موسسه های خیریه ببخشید.

- اگر نسبت به لباسی که هیچ وقت آن را نمی پوشید احساس وابستگی می کنید آن را درون جعبه ای بگذارید و زیر تخت تان قرار دهید اما هرگز اجازه ندهید این لباس فضای کمد شما را اشغال کند.

- لباس هایی را که برایتان تنگ شده اند و نمی توان برای اندازه گردنشان کاری انجام داد دور بریزید با واقعیت روبه رو شوید اندام شما به اندازه ی ده سال پیش بر نمی گردد.

- برخی لباس ها را تعمیر کنید. شاید برخی از لباس های داخل کمد را تنها به این دلیل نمی پوشید که برای پوشیدن آماده نیستند. اگر به تعمیر آنها بپردازید خواهید دید ک ه لباس های بیشتری برای پوشیدن دارید. تنها لباس های زیر را در کمد لباس های جای دهید :

- لباس هایی که ظاهر خوبی دارند و برایتان اندازه هستند. - چندان فوق العاده نیستند اما اندازه اند.

- هیچ وقت فوق العاده به نظر نمی رسند اما نو هستند. اولین دسته را همیشه به خاطر داشته باشید. به همین دسته به طور جدی فکر کنید و در مورد دسته ی سوم می توانید شک داشته باشید. شاید اشتباه شما در خرید موجب شود فرد دیگری یک لباس مهمانی فوق العاده بدست آورد.

نکات مهم

- اولین نکته ای که در مرتب کردن کمد لباس ها باید به خاطر داشته باشید این است که لباس های مربوط به فصول مختلف را از هم جدا کنید تا موجب گیج شدن شما نشوند یک کیف یا کاور لباس می تواند در ا ین کار به شما کمک کند.

به خاطر داشته باشید. اگر کاور لباس ندارید لبه یک رو بالشی را کمی باز کنید و از آن به عنوان کاور استفاده کنید.

- در کاور بعدی لباس های مخصوص خود را قرار دهید. در قسمت پایینی کمد کفش ها، جوراب، جواهر و سایر لوازم تکمیلی را بگذارید.

- زمانی که در کمد لباس خور را باز می کنید باید اولین چیزی که می بینید لباس هایی باشد که هر روز از آن ها استفاده می کنید.

- دامن ها، شلوارها و بلوزها را گروه گروه در کنار هم قرار دهید تا هر صبح یا هر زمانی که عجله دارید بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید.

- شاید لازم باشد برخی از اقلام را کنار بگذارید. مگر چند دامن مشکی لازم دارید ؟ بهتر است لباس هایی را که کیفیت بهتری دارند و یا دوخت مناسب تری دارند نگه دارید.