مه شو: نور و درخشش صبحگاهی،تنها برای بیرون کشیدن شما از رختخواب نیست.این تلالو زیبا، کاری بیشتر از بیدار کردن را برایتان انجام می دهد.

morning-sunshine

پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را که نتیجه تحقیقات جدید دانشگاه نورث وسترن در خصوص تاثیر نور صبحگاهی بر کاهش وزن افراد است حتما مطالعه فرمایید.

در این تحقیق، محققان به مدت هفت روز، 54 نفر از کسانیکه متوسط سن آنها 30 سال بود را انتخاب کردند و با بستن ساعتی که مدتزمان قرار گرفتن آنها را در مقابل خورشید نشان می داد،صرف نظر از سن، فعالیت روزانه و حتی نوع مواد غذایی مصرفی در این مدت، و البته ثبت کالری مصرفی روزانه آنها، به این نتیجه رسیدند که آن دسته از افرادی که بیشتر از نور صبحگاهی بهره برده اند، BMI کمتری نسبت به افرادی که کمتر در معرض اشعه صبحگاهی خورشید بودند، داشتند.

دلیل این معجزه چیست؟

محققان، دو دلیل را برای چنین اتفاق جالبی عنوان کردند:

اول اینکه، بهره بردن از نور صبحگاهی با تاثیر مثبت بر ساعت داخلی بدن، موجب تنظیم آن شده و این افراد ، مطمئنا خواب منظم تری هم دارند و همین نظم در ساعت خواب، موجب سوخت و ساز بهتر و در نتیجه کاهش وزن موثرترآنها خواهد شد.

دلیل دوم این است که نور صبحگاهی به دلیل داشتن نور آبی، نسبت به نور بعد از ظهر، اثر قوی تری بر ریتم شبانه روزی بدن داشته و به این ترتیب با بهره بردن ازاین نور، کاهش وزن بیشتری را تجربه خواهید کرد.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که صبح ها کمی زودتر از خواب برخاسته و تا قبل از ظهر، تنها 30-20 دقیقه از این نور زیبا و سحر امیز بهره ببرید.

زیبا باشید.