نقش ورزش در تناسب اندام و زیبایی

ورزش را فراموش نکنید ورزش در تناسب اندام شما و زیبایی شما طراوت پوست شما، در آرامش روح شما و روشنی و تبلور اخلاق و رفتار شما نهایت اثر را دارد. گاهی ورزش چنانچه به طور مداوم انجام شود به طور کامل روحیه و خلق و روش انسان را عوض می کند و یک آدم ترش رو و اخمو و دیرجوش را تبدیل به یک انسان خوش برخورد، تو دل برو، شاداب و با نشاط می کند.

برای ورزش لازم نیست از دمبل، میل ورزش، کباده، و از وسایل سخت و گران قیمت استفاده کنید، پیاده روی یکی از بهترین ورزش ها برای تحریک متابولیسم بدن شما به شمار می رود، پیاده روی به هضم غذای شما کمک می کند، پیاده روی باعث می شود که غم و رنج را فراموش کرده به جای یک چهره ماتم زده و رنجور، قیافه ای بشاش و خوش آیند و باز داشته باشید.

بهترین موقع برای راه رفتن بعد از غذا خوردن است. سعی کنید در شروع پیاده روی تند حرکت نکنید ولی بعداً به تدریج می توانید بر سرعت خود بیافزایید.

بد نیست که هر روز اقلاً نیم ساعت پیاده روی کنید و سعی کنید این برنامه نیم ساعته را هر روز حتی در بدترین شرایط، حتی در مواقع بیماری و کسالت حتی در مواقعی که حال خوشی ندارید و سرحال نیستید، انجام دهید، یعنی پیاده روی در هر شرط و در هر موقعیت.

دانشمندان روسی عقیده دارند که راه رفتن بهترین عامل حفظ سلامتی جسم و روح است، می گویند، راه برو، تند برو، هر روز برو، بهرحال شما مجبورید پیاده روی را در هر شرایط انجام دهید و این حقیقت درست نیست که بعضی ها می گویند که من آنقدر در منزل یا اداره از این اتاق به آن اتاق می روم که دو سه برابر میزان پیاده روی روزانه است اصولاً تصمیم به پیاده روی و آماده کردن خود برای پیاده رفتن و پوشیدن جوراب و کفش و لباس و شروع پیاده روی در روحیه انسان نهایت اثر را دارد. در حالی که وقتی شما برای کارهای منزل یا اداره ناخود آگاه راه می روید آن حالت در روحیه شما ایجاد نمی شود و شما آن نتیجه ای را که از پیاده روی عمدی می گیرید نخواهید گرفت.