نقش تغذیه و معجزه آن در جوان ماندن

انسان در بین تمام موجودات عالم توانایی آن را دارد که بتواند عمر خویش را همواره، طولانی و جوانی خود را برای مدت های طویل، ثابت نگاه می دارد و از عمر خویش زندگی پرثمری را داشته باشد. لذا موقعیتی به نام پیری، یک بیماری محسوب نمی گردد که مورد درمان قرار گیرد و یا غیر طبیعی قلمداد گردد، بلکه روندی است طبیعی و غیرقابل اجتناب که جزو رموز طبیعت قلمداد می گردد و به شکل عام و مستمر جریان دارد.

بنابراین با اصل رعایت اعتدال و اتخاذ تدابیری می توان از پیری زودرس و از گذار مرحله نوجوانی و جوانی به مرحله سالخوردگی فراتر از چیزی که معمول است، جلوگیری کرد.

در اجرای یک برنامه صحیح که مهمترین آن تغذیه مناسب می باشد، مورد بحث قرار می گیرد. غذاهایی که می خوریم در تمام وجود، حتی در احساس و در راهی که در زندگی انتخاب می کنیم تأثیر می گذارد، بنابراین به خوبی معلوم می شود که غذاها تا چه حد در اعصاب، قدرت و در سلامت عمومی بدن و بطور کل در جوان ماندن و طول عمر، موثر است و به ما کمک می کند.

مواد غذایی متعادل در سلامتی جسم و جان نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

جیره های غذایی متعادل که مقادیر لازم از مواد معدنی، مواد پروتئینی، مواد هیدروکربنه، مواد ویتامین و آب می باشند، هم برای سلامت عمومی بدن و هم برای سلامتی روح موثر خواهد بود.

خانم دکتر هاشمی قائمی متخصص امور غذایی از آمریکا می گوید «باید توجه داشته باشید که غذا در عین حال یک نشانه لذت بخش است و آشپزخانه مرکز تحقیق و هنر است، در واقع لابراتوار زن خانه است زنان یا مردان باید افتخار کنند گه در این لابراتوار کار می کنند و غذا تهیه می کنند آشپزخانه به نظر من (قلب اجتماع) است از آنجاست که آدم هایی با بدن و روح سالم رشد می کنند و وارد اجتماع می شوند.»