از آنجا که این قسمت از بدن، بخش وسیعی را در بردارد، می شود آن را قسمت اصلی ماساژ به حساب آورد. ماساژ این قسمتها در فرم دادن به بدن بسیار موثر است، اما باید حرکات را درست انجام داد. با کمی تغییر، همین نوع حرکات را می توان برای پاها و پشت هم به کار گرفت .

برای شروع، ابتدا مقداری روغن روی سینه و شکم و شانه ها بمالید و بعد حرکات را به شرح زیر آغاز کنید :

بالای سر ماساژ گیرنده قرار گیرید. دستها را در وسط قفسه سینه او قرار دهید، به طوریکه برآمدگی کف دست درست روی استخوان جناغ قرار گیرد و سر انگشتها به طرف پایین تنه و دو شست دست در تماس مختصری با همدیگر باشند. اکنون دستها را به کندی حرکت دهید و فشار وارد آورید و از سینه به طرف شکم پیش بروید. در قسمت سینه فشار شدیدتری لازم است، اما روی شکم از فشارکمتری استفاده کنید.

باید هر دو دست باهم باشند تا وقتی که به شکم برسید و بعد آنها را از هم جدا کنید و دستها در دو طرف بدن قرار گیرد. بعد دستها را به طرف خارج از بدن ببرید تا روی میز (با زمین) برسند. سپس دستها از دو طرف بدن به شدت به طرف شانه ها ببرید. این کار را با شدت انجام دهید، به طوریکه ماساژ گیرنده تکان بخورد. درست پیش از رسیدن دستها به بازوها، از پیشروی، دست بکشید و در حالیکه برآمدگی کف دستها را اول به حرکت در آورده اید به بالا و پایین قفسه سینه ببرید. برآمدگی کف دست را محور کنید و با انگشتها، روی سینه را ماساژ دهید در هنگام انجام این کار، دست خود را به آرامی سر دهید و همه قسمتهای سینه را به این شکل طی کنید.

بگذارید دست شما روی بدن ماساژ گیرنده کار کند، درست مانند اینکه می خواهید مجسمه او را بسازید. دستها را به طرف شانه ها و قسمت بالای قفسه سینه حرکت دهید. بدون آنکه کف دست خود را محور قراردهید، حرکت جالبتری را می توانید انجام دهید. به این ترتیب که از شانه ها به طرف پشت گردن پیش بروید و در قسمت ستون فقرات متوقف شوید. این بار، دست خود را به آرامی به طرف پشت گردن بین پشت و سر و زمین بکشید. دستها را به طرف خود بکشید تا سرکاملا از دستتان خارج شود. سر را بالا نکشید. پشت دستها روی میز (یا زمین) باشد. دوباره دستها را روی قفسه سینه ماساژ گیرنده قرار دهید. 3 تا 6 باز حرکات را تکرار کنید.

از شکلهای 26 ، 27 ، 28 و 29 برای روشنتر شدن مطلب کمک بگیرید.