به علت شیوع هیپوتیروئیدی در زنان مسن، بعضی پزشکان توصیه می نمایند که زنان در سنین 60 سال و بالاتر از نظر این اختلال حین بررسی های روتین غربالگری و اسکرین شوند. بعضی پزشکان زنان باردار را نیز از نظر هیپوتیروئیدی غربالگری می نمایند.

پزشک شما همچنین در صورتی که از خستگی شدید یا کندی شکایت داشته باشید، پوست خشک، یبوست و صدای گرفته داشته باشید یا سابقه مشکلات قبل تیروئیدی بدهید از نظر هیپوتیروئیدی شما را بررسی می کند موثرترین راه تشخیص هیپوتیروئیدیسم، آزمایش خون جهت اندازه گیری سطوح هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) و تیروکسین است. سطوح پایین تیروکسین و سطوح بالای TSH مطرح کننده هیپوتیروئیدیسم هستند.

درمان

درمان کم کاری تیروئید شامل مصرف هورمون های سنتتیک (مصنوعی) تیروئیدی است. شما باید هورمون را به صورت روزانه مصرف نمایید. این داروهای خوراکی مقادیر کافی هورمونی را جایگزین می نمایند.

بعد از شروع درمان، نشانه هایی مثل خستگی شروع به کم شدن می نمایند اگرچه ممکن است تمام نشانه ها تا چند ماه از بین نروند. نشانه ها ممکن است به تدریج سطوح کلسترول را پایین بیاورند و افزایش وزن ایجاد شده توسط بیماری را معکوس سازند.

درمان با لوتیروکسین معمولاً برای تمام طول زندگی است و باید با تست های دوره ای خون دنبال شود زیرا نیاز بدن به هورمون تیروئید ممکن است با گذشت زمان تغییر یابد.

آیا شما در خطر هستید؟

کم کاری تیروئید اکثراً در زنان سن 40 سال یا بالاتر ایجاد می شود و ریسک ایجاد بیماری با افزایش سن افزوده می شود. با این وجود این بیماری می تواند هر دو جنس را از شیرخوارگی تا بالغین مسن تر گرفتار سازد.

ریسک هیپوتیروئیدی در شما افزایش می یابد؛ اگر :

• در خویشاوندان نزدیک (مثل والدین با پدریزرگ و مادربزرگ) فردی مبتلا به بیماری های خودایمن داشته باشید. • دیابت یا یک بیماری خودایمن داشته باشید و در حال حاضر یا قبلاً حامله بوده باشید. • با داروهای ضدتیروئید یا ید رادیواکتیو درمان شده باشید. • تحت عمل جراحی تیروئید واقع شده باشید. • تحت اشعه درمانی برای سرطان سر و گردن قرار گرفته باشید.

غربالگری (بیماریابی) شیرخواران

در تمامی ایالت های آمریکا، همه نوزادان با تست های روتین خون از نظر هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئید) بررسی می شوند. این بدین خاطر است که هیپرتیروئیدی درمان نشده در شیرخوارگی می تواند اثرات شدیدی بر تکامل جسمی و عقلانی داشته باشد. اگر بیماری در چند ماه اول زندگی تشخیص داده شود، شانس تکامل طبیعی عالی است.