جوش یا کورک به علت یک عفونت که خود را به فولیکول مو و بافت های اطراف آن می رسانند ایجاد می شوند.براساس تحقیقات صورت گرفته کورک اصولا براثر وجود باکتری ایجاد می شود که در سطح پوست است. روغن درخت چای با تقطیر برگ آن ایجاد می شود و به عنوان یک درمان برای پسوریازیس و کچلی موضعی استفاده می شود. روغن درخت چای ضدقارچ ، آنتی بیوتیک و دارای خواص ضدمیکروبی است و یک درمان مناسب برای جوش بشمار می آید.

مرحله اول

کورک و پوست اطراف آن را با یک صابون ملایم و آب گرم بشویید.

مرحله دوم

یک ظرف را با یک گالن آب پر کنید و یک فنجان نمک دریایی به آن اضافه کنید.لیف حمام خود را در آب نمک قرار داده و بگذارید بمدت 5 دقیقه درآن خیس بخورد.

مرحله سوم

کمپرس گرم آب نمک را بمدت 10 دقیقه در ناحیه که جوش دارد نگه دارید. سپس لیف را بعد از اینکه کارتان تمام شد در میان لباس های کثیف قرار دهید تا بشویید.

مرحله چهارم

چند قطره از روغن درخت چای را برروی جوش بریزید و به آرامی با انگشتان خود روغن را در منطقه کورک مالش دهید. مطمئن شوید که جوش و ناحیه اطراف آن را کاملا پوشش داده اید. فراموش نکنید که دستان خود را پس از تماس با کورک بشویید.

مرحله پنجم

پس از اینکه روی جوش را روغن درخت چای مالیدید ، آن را با یک نوار زخم الاستیک بپوشانید.

مرحله ششم

این فرآیند را دو تا سه بار در روز تکرار کنید. با توجه به تحقیقات صورت گرفته کمپرس آب گرم و نمک بسیار کمک خواهد کرد و سریعا مواد درونی جوش را به سر آن می رساند. بعلاوه روغن درخت چای سبب از بین رفتن باکتری های مرتبط با جوش می شود و این امر در بهبودی کورک موثر خواهد بود.

هشدار

هرگز جوش یا کورک را فشار ندهید زیرا این امر سبب گسترش عفونت خواهد شد.

اگر شما قرمزی یا سوزش پوست را بعد از مصرف روغن درخت چای حس کرده اید بهتر است سریعا مصرف آن را متوقف کنید.

بلافاصله هر لباس و یا لیفی را که در تماس با جوش یا کورک شما بوده است بشورید تا از گسترش عفونت جلوگیری کنید.