جدیدترین لیزری که از FDA تایید گرفته سیستم ان لیت - وی لیزر است. این لیزر ، یک لیزر رنگی پالسی 585 نانومتر است. مجوز FDA برای این دستگاه درمان آکنه التهابی متوسط روی صورت است.

این لیزر طول موج نور زردی گسیل می کند که رگ های خونی ریز را گرم می کند و شفای پوست را ترغیب و تولید کلاژن را تحریک می کند. بنابر مطالعه ای که روی 41 بیمار در لندن انجام شد ، بیماران متوجه 50% بهبود در تعداد ضایعات آکنه پس از یک جلسه 5 دقیقه ای شدند. نتایج معمولا تا 3 ماه دوام داشت. امنی لوکس بلو، سیستم جدیدی است که از دیودهای نور گسیل در طیف مرئی در 415 نانومتر استفاده می کند. این دستگاه برای درمان آکنه التهابی خفیف تا متوسط تایید شده است. بیماران معمولا هشت درمان 20 دقیقه ای طی 4 هفته دریافت می کنند. در مطالعاتی که برای تایید گرفتن از FDA انجام شد ، 28% بیماران 4 هفته پس از درمان به نتیجه مطلوب دست یافتند (نتیجه متوسط 76% بود) ، 55% طی دو ماه نتیجه مطلوب داشتند ( با نتیجه متوسط برابر 71%) و 17% طی 3 ماه نتیجه مطلوب داشتند ( با نتیجه متوسط برابر 73%). درمان به خوبی تحمل شد.

لوکس وی یک سیستم بر پایه نور بال پالس شدید است که برای درمان آکنه التهابی تایید شده است.

لیزرهای CO2 و اربیوم به لیزرهای ناساینده مشهورند چون نواحی بزرگ تری از پوست را گرم می کنند و بهبود دهندگی یا زمان خاموشی زیاد برای آکنه دارند. این لیزرها معمولا برای درمان انواع خاصی از جای آکنه که زیاد عمیق نیست استفاده می شوند. این لیزرها بیشتر برای درمان علائم آسیب نور خورشید و چروک به کار می روند.

انرژی بسامد رادیویی به جای منبع نور از یک جریان الکتریکی تولید می شود. این انرژی به وسیله بافت پخش نمی شود یا به وسیله ملانین جذب نمی شود ، در نتیجه برای بیماران دارای پوست تیره تر بی خطرتر است.

چند بار درمان نیاز دارم؟

تعداد جلسه های درمانی که برای رسیدن به نتیجه ضروری است. به سیستم مورد استفاده و شدت آکنه در زمان شروع درمان بستگی دارد. و تقریبا همیشه درمان های نگهدارنده برای به حداقل رساندن تشدیدهای آکنه ضروری است. اکثر شرکت های بیمه هزینه درمان های لیزر / نور با پالس شدید را نمی پردازند یا فقط تعداد مشخصی از جلسه های درمان را پوشش می دهند. بهتر است پیش از شروع این نوع درمان ها با بیمه ای که تحت پوشش آن هستید یا با پزشک خود درباره هزینه هایی که باید بپردازید گفتگو کنید.

نتایج را پس از چه مدت می توان مشاهده کرد؟

نتایج درمان های لیزری / نور با پالس شدید ، برحسب سیستم مورد استفاده و شدت آکنه در شروع درمان طی یک روز تا یک ماه پس از شروع درمان آشکار می شود.