mi8

مه شو:

پوست چرب، گرد و غبار و دوده بیشتری را جذب می کند که این امر، موجب بسته شدن منافذ و در نتیجه، ایجاد آکنه می شود. برای نگهداری پوست های چرب، مراقبت دائم مورد نیاز است. غیر از مراقبت های روزانه، به منظور داشتن پوستی جوان و باطراوت، هفته ای یکبار باید به پوست رسیدگی کامل کرد.

مرکبات بخاطر داشتن خواص قابض مانند، می توانند به کمک شما بیایند و برای پوست های چرب بسیار مؤثر واقع می شوند. مرکبات، باکتری هایی که در حال ازدیاد هستند را از بین می برند. میوه هایی مانند لیمو، پرتقال و حتی توت فرنگی می توانند بطور شگفت آوری برای پوست شما مفید باشند.

1- پرتقال:

پرتقال به شکل پوست کنده، آبمیوه و یا پودر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. شما می توانید پودر پرتقال را به مدت طولانی نگه دارید و آن را در ترکیب با مواد دیگری که برای بهبود پوست مفید هستند، به کار بگیرید. برای درست کردن پودر پرتقال، پوست پرتقال را خشک و سپس آسیب کنید. چند قطره آب آهک و مقداری عسل را به پودر پرتقال اضافه نموده و سپس آن را بر روی پوست صورت و گردن خود بگذارید. اجازه دهید تا آن خشک شود. پس از خشک شدن آن، می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید و بگذارید تا پوست خشک شود.

شما حتی می توانید پوست پرتقال را بطور مستقیم بر روی پوست خود بفشارید. انقدر این کار را ادامه دهید تا رنگ پوست پرتقال عوض شود.

پرتقال حاوی ویتامین C بالایی است که چربی و تیرگی پوست را از بین می برد و پوست را پاکسازی می کند، ترشح چربی را کاهش می دهد.

ric112- لیمو

شما می توانید لیمو را مستقیما به شکل پوست کنده یا به صورت آب لیمو و یا در ترکیب با مواد دیگری مانند عسل مصرف نمایید.

3- توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی است که نه تنها با علائم پیری مبارزه می کند، بلکه از پوست شما در مقابل آسیب رادیکال های آزاد نیز محافظت می کند. توت فرنگی یک اسکراب خوب برای حذف سلول های مرده پوست و ناخالصی ها از روی پوست می باشد.

توت فرنگی را له کرده و مقداری آب آهک به آن اضافه نمایید. به مدت 15 دقیقه آن را بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب بشویید.