pumpkin 12

به آن دسته از خانم هایی که به هر دلیلی موهایشان آسیب دیده، به خصوص که این اتفاق در اثر رنگ کردن زیاد و یا مش و بلوند کردن مکرر موها رخ داده است، میوه ای بسیار مفید و شگفت آور جهت بهبود موهای آسیب دیده را به شما پیشنهاد می کنیم. این میوه شگفت آور چیزی نیست جز کدو. کدو که از دسته صیفی جات هم به شمار می رود، علاوه بر ترمیم موهای آسیب دیده؛ برای پوست نیز بسیار مفید بوده و دارای خاصیت ضد چروکی هم می باشد.

کدو حاوی اکسید‌های قدرتمند آنتی ‌هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه به شمار می رود و سلول‌های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین حاوی ویتامین "آ" است که به تولید سلول‌های پوستی جدید و نرمتر و جوانتر شدن این بافت کمک می‌کند. کدو حلوایی با داشتن غنی‌ ترین ریزمغذی‌ها، مجهز به سلاح‌ هایی مؤثر برای مقابله با بیماریهاست.

کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید 30 درصد از بروز تمام انواع سرطانها نیز پیشگیری می‌کند. علاوه براین، کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن بطور روزانه حتی تأثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

pumpkin 7

عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست در برابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌کند. تخمه‌های کدو حلوایی به دلیل این که منابع سرشار از عنصر روی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما کمک می‌کنند بهتر و سریعتر فکر کنید، ذهن شما را تیزتر کرده و در عین حال سبب تقویت تراکم استخوانهای سالم می‌ شود.

اسیدهای چرب موجود در این محصول جالیزی همچنین در از بین بردن چین و چروک‌های پوست مؤثر است. کدو حلوایی علاوه بر اینها سرشار از ویتامینهای "ث" و "ب" می باشد که برای رشد و بهبود موهای آسیب دیده بسیار مفید است. اگر به هنگام پخت و پز اندکی از روغن تخم کدو استفاده کنید، در تقویت بهداشت دهان و دندان شما و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار مؤثر است.

غیر از کدو حلوایی برای برطرف کردن آسیب دیدگی موها، خوردن روغن کنجد و روغن ماهی، انجیر، سبزیهایی با برگهای تیره، گردو و خرما نیز توصیه می شود که افرادی که موهایشان دچار موخوره و خشکی بیش از حد شده می توانند با روغن ماهی و کنجد نوک موهایشان را چرب کنند و یا قبل از حمام برای تقویت ریشه ی آنها، با این روغنها سر را ماساژ دهند.