گروه شیر

این گروه دارای 12 کربوهیدرات و 8 گرم پروتئین می باشد، میزان چربی و انرژی شیر بستگی به نوع شیر دارد. شیر بدون چربی صفر تا 3 گرمی چربی دارد و 90 کیلوکالری انرژی تولید می کند شیر کم چربی حدود 5گرم چربی داشته و 120 کیلوکالری انرژی تولید می کند. شیر کامل حدود 8 گرم چربی داشته و 150 کیلوکالری انرژی تولید می کند.

این رژیمهای بر اساس شیر بدون چربی تنظیم شده اند. البته روزهایی که گوشت قرمز یا گوشت مرغ مصرف نمی کنیدو از ماهی یا حبوبات استفاده می نمائید می توانید نصف واحدهای شیر خود را از شیرهای کم چربی (شیرهای پاستوریزه) استفاده کنید.

هر واحد شیر برابر یک لیوان شیر یا سه چهارم لیوان ماست می باشد.

اگر از ماست استفاده می کنید، دقت کنید که ماست کم چربی به کار ببرید.

گروه گوشت

هر واحد گوشت دارای 7 گرم پروتئین می باشد. میزان چربی و انرزی گوشت بستگی به نوع گوشت دارد. گوشت کم چربی دارای 3 گرم چربی و 55 کیلوکالری انرژی است. گوشت با چربی متوسط دارای 5گرم چربی و 75 کیلوکالری انرژی می باشد.گوش پرچربی 8 گرم چربی و 100کیلوکالری انرژی دارد.

این رژیمها بر اساس گوشت کم چربی تنظیم شده است، بنابراین چربی های قابل مشاهده گوشت را جدا کنید و از پنیرهای بدون چربی استفاده کنید. حداکثر میزان مصرف تخم مرغ و گوشت قرمز در زیر هر رژیم نوشته شده است همچنین حداقل مصرف ماهی هر رژیم بیان شده است. بنابراین شما حتما باید ماهی مصرف کنید و بهتر است که این ماهی را بین روزها تقسیم کرده و هر روز ماهی مصرف نمائید . مصرف پنیر بدون چربی را هم به 3 تا 4 روز در هفته محدود کنید. سایر واحدهای گروه گوشت را از گوشت پرنده (گوشت پرندگانی که پرواز می کنند و جوجه مرغ بهتر از مرغ می باشد) حبوبات و سویا انتخاب کنید.

هر واحد گوشت برابر 30 گرم گوشت قرمز یا گوشت پرنده یا گوشت ماهی یا 30 گرم پنیر بدون چربی یا نصف لیوان حبوبات مخلوط باهم یا نصف لیوان سویا می باشد. یک عدد تخم مرغ برابر یک واحد گوشت می باشد که خوردن آن در بیماریهای قلبی باید بسیار محدود (حداکثر 2 تا 3 عدد در هفته) شود.

گروه چربی

هر واحد از این گروه دارای 5 گرم چربی است و 45 کیلوکالری انرژی تولید می کند. روغنهای حیوانی مثل پیه، دنبه، کره، خامه، سرشیر، روغن حیوانی و ... به هیچ وجه نباید مصرف شوند. روغنهای جامد هم نباید مصرف شوند. بنابراین فقط از روغنهای گیاهی مایع استفاده کنید. هر واحد چربی برابر 5 گرم روغن مایع می باشد که حدودا یک قاشق مرباخوری می شود. همچنین هرکدام از مواد زیر دارای یک واحد چربی می باشند. 8 عدد زیتون سیاه، 10 عدد زیتون سبز، 6 عدد بادام، 10 عدد بادام زمینی، یک قاشق غذاخوری کنجد، 2 عدد گردو، یک قاشق غذاخوری تخمه کدو یا آفتابگردان توجه کنید که در پایان هر رژیم گفته شده است که چه مقدار از روغن مصرفی زیتون باشد، رعایت این نکته نقش مهمی در تنظیم چربی های خون بیماران قلبی دارد