میرزا قاسمی

مواد لازم :

بادمجان متوسط 3 عدد گوجه فرنگی خرد شده 2 ل تخم مرغ 3 عدد سیرخرد شده 3 حبه روغن مایع 1 ق غ نمک و فلفل به میزان لازم

دستور تهیه :

بادمجان ها را با پوست روی آتش یا زیر کباب پز کبابی کنید. آنها را در آب سرد بیندازید تا پوستشان به راحتی کنده شود. آنها را ریز خرد کنید. سیر را در روغن مایع تفت دهید تا طلایی شود. گوجه فرنگی و بادمجان را با سیر تفت دهید. تخم مرغ را در یک کاسه بشکنیدو با چنگال خوب بزنید. سپس همراه با نمک و فلفل به مخلوط بالا اضافه کنید. شعله را ملایم کنید تا تخم مرغ ها بپزند. میرزا قاسمی را در یک ظرف بریزید و سر سفره ببرید.

جدول ارزش غذایی

انرژی 617 کیلوکالری پروتئین 19 گرم چربی 55 گرم کربوهیدرات 12 گرم

مناسب برای :

افراد مبتلا به لاغری، دیابت نوع 1، پرفشاری خون، یبوست، نقرس و همه گروه های سنی سالم.

نیمرو با سبزیجات

مواد لازم :

بادمجان خرد شده 1/2 ل گوجه فرنگی خردشده 2/3 ل فلفل دلمه ای سبز خرد شده 1/2 ل پیاز خرد شده 1/2 ل سیرخرد شده 1 حبه تخم مرغ 2 عدد نمک و فلفل به میزان لازم روغن مایع 3 ق غ کالباس نواری خرد شده جهت تزیین

دستور تهیه :

پیاز را در 2 ق غ روغن مایع تفت دهید تا نرم و براق شود ولی قهوه ای نشود. فلفل دلمه ای و بادمجان را به پیاز اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید. به مدت 10 دقیقه به آرامی آنها را بپزید. گوجه فرنگی، سیر، نمک و فلفل را به مواد بالا اضافه کنید. حرارت دهید تا آب خوراک کم شود. تخم مرغ ها را با یک ق غ روغن مایع نیمرو کنید. تمام سبزیجات را در یک دیس بریزید و تخم مرغ را روی آن بگذارید و سپس با کالباس روی آنها را تزیین کنید.

جدول ارزش غذایی

انرژی 779کیلوکالری پروتئین 43 گرم چربی 47 گرم کربوهیدرات 43 گرم

مناسب برای :

افراد مبتلا به لاغری، دیابت نوع 1 و 2 و همه گروه های سنی سالم