میان وعده ها ، اگر انتخاب درستی داشته باشید ، نمی توانند به برنامه ی کاهش وزن شما صدمه بزنند . در واقع ، ثابت شده افرادی که میان وعده ای سالم و با کالری کم بین وعده های اصلی می خورند ، سریع تر وزن خود را کاهش می دهند و یا وزن مناسب خود را ثابت نگه می دارند . مواد غذایی سالم به عنوان میان وعده ، کمک می کنند تا اشتهای کاذب خود را از بین ببرید و در وعده های اصلی غذایی کمتری بخورید و در عین حال مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین نمایید . اگر به دنبال این میان وعده ها و ویژگی های آنها هستید ، در ادامه ی این مطلب با ما باشید :

گریپ فروت

شاید در بسیاری از کتاب های لاغری ببینید که گریپ فروت خود عاملی برای افزایش وزن است . اما در واقع شواهدی وجود دارد که ثابت می کند گریپ فروت ، خصوصا به عنوان میان وعده ، به کاهش وزن کمک می کند . با مصرف گریپ فروت اشتها کاهش می یابد . تحقیقات نشان می دهند افرادی که بین وعده های اصلی خود روزانه گریپ فروت می خورند ، بدون هیچ ترفندی دیگری ، وزن از دست می دهند .

سیب

سیب میوه ی دیگری با فواید پنهان است که به کاهش وزن کمک می کند . سیب ، به عنوان یک میان وعده ی بی نقص ، وزن شما را به خوبی تحت کنترل می گیرد . افرادی که روزانه دو عدد سیب می خورند ، وزن بیشتری از دست می دهند .

بادام

بادام نیز یکی دیگر از میان وعده های مناسب برای کاهش وزن می باشد . بادام کالری کمی دارد ، اما سرشار است از فیبر و پروتئین که انرژی مورد نیاز شما در طول روز را تامین می کند . تنها یک مشت کوچک بادام شما را از اشتهای زیاد دور می کند و در عین حال کلسترول بد خون را کاهش می دهد . فقط مصرف بیش از اندازه ی بادام ، به دلیل چربی بالا ، نتیجه ی عکس دارد . پس تعادل را در خوردن بادام رعایت کنید .

آووکادو

بسیاری از خوردن آووکادو پرهیز می کنند ، زیرا معتقدند آووکادو بسیار چرب است . اما چربی موجود در آووکادو از نوع مفید آن می باشد که موجب افزایش وزن شما نمی شود . نکته ی مثبت درباره آووکاو این است که شما را زود سیر می کنند و مانع پر خوری می شود .

پاپ کرن

تا زمانی که به شیوه ی سالم پاپ کرن درست می کنید ، یک اسنک خوشمزه و با کالری پایین خواهید داشت . فقط بهتر است از خرید پاپ کرن های شکری و یا کره ای جدا خودداری کنید و پاپ کرن ساده بخورید و ترجیحا خود از مواد ارگانیک آن را در خانه تهیه نمایید .

شکلات تلخ

می توانید در حین کاهش وزن شکلات تلخ بخورید . تنها چند تکه شکلات تلخ اشتهای شما نسبت به شیرینی جات را خاموش می کند و از افزایش ناگهانی انسولین خون هم پیشگیری می نماید . اما تقلب نکنید ، شکلات باید ساده باشد . از شکلات 80 درصد به بالا شروع کنید .

تخمه کدو

شاید باور نکنید اما تخمه کدو نیز برای کاهش وزن بسیار مفید است و یک چهارم فنجان از آن تنها 200 کالری دارد . در کنار فیبر و پروتئین موجود در تخمه کدو ، آنها یکی از بهترین منابع منیزیم ، ماده ی معدنی مفید برای استحکام استخوان ها و گردش خون ، هستند .

کرفس

یک ساقه ی کرفس بیشتر از فیبر و آب تشکیل شده است و همین موضوع آن را به یکی از بهترین اسنک ها تبدیل می کند . شما با مصرف کرفس می توانید در کنار رساندن ویتامین های گوناگون به بدن خود ، کالری زیادی بسوزانید .