مه شو: تا به حال در چندین مقاله مه شو در خصوص موهای زائد و روشهای خانگی از بین بردن آنها صحبت کردیم.اینبار هم قصد داریم روشی بسیار طبیعی و ساده را به شما معرفی کنیم که به می توانید به مرور شاهد کم شدن و از بین رفتن موهای زائد بدن باشید:

article-inline-cme-photography.prod_.demandstudios.com-389a2d9c-9cd8-49b2-91da-eea976ea1bda

ماسک رازیانه

برای اینکار کافی است که ابتدا یک قاشق غذاخوری لانولین را که از عطاری تهیه کرده اید روی حرارت گذاشته و کمی صبر کنید تا لانولین نرم شود.

حالا 100 گرم عرق رازیانه را به آن اضافه کنید و به هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا رازیانه جذب لانولین شودو به رنگ سفید دراید.

در این مرحله می توانید این ماسک را روی پوست شسته شده و تمیز قرار دهید و یکساعت صبر کنید و بعد آن را با تکه ای پنبه از روی پوست پاک کنید.مراقب باشید این ترکیب وارد چشم نشود.

برای نتیجه بهتر می توانید 3 بار در هفته اینکار را انجام دهید.

این کرم، علاوه بر اینکه موهای زائد را سست می کند، موجب شفاف شدن پوست و از بین بردن لک های پوست هم می شود.

ترکیب زردچوبه با آب یا شیر

مقداری زردچوبه را به نسبت 1 به 2 با آب یا شیر مخلوط کرده و آن را روی حرارت به هم بزنید تا به صورت خمیری نرم آماده شود. اجازه دهید این خمیر سرد شود و بعد از آن استفاده کنید.اضافه کردن کمی نمک یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد،این خمیر را کامل می کند.در صورت تمایل می توانید از آن در یخچال هم نگه داری کنید.

این خمیر را با خیالی آسوده میتوانید برای پوست صورت هم استفاده کنید.شیر موجود در این خمیر موجب روشنی و لطافت پوست هم می شود.

در ضمن این خمیر علاوه بر سست کردن و رفع موهای زائد، موجب پاکسازی پوست نیز خواهد شد.

برای استفاده از این ترکیب، ابتدا پوست را تمیز کنید و روی محل مورد نظر مقداری آرد ذرت بپاشید.حالا لایه ای نازک از خمیری را که تهیه کرده اید، در جهت رویش موها بر روی پوست بمالید و روی آن را با پارچه ای تمیز بپوشانید و یک ربع صبر کنید تا خمیر جذب پوست شود.بعد محل را با آب گرم بشویید

برای کسب نتیجه مطلوب، هفته ای 2 بار اینکار را انجام دهید.

در هند از این خمیر برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند.

زیبا باشید.