مو یکی از سرمایه های انسان است و تا زمانیکه وجود دارد باید از آن بدرستی مراقبت شود. در این مقاله سعی میکنیم تا روشهایی را جهت ضخیم و پر نشان دادن مو به شما معرفی کنیم. در حقیقت مشکل نازکی مو در خانوم ها بیشتر از آقایان به چشم میخورد.

مه شو:دلایلی که معمولا سبب ریزش مو میشوند : آلودگی ، استفاده از مواد شیمیایی مضر که سبب نازکی و زبری موها میشود، استرس بیش از حد و البته عوامل ارثی نیز در رشد،ضخامت و دوام مو موثر میباشند.

ـ یکروز در هفته کف سرتان را با روغن نارگیل،جوجوبا و یا کرچک ماساژ دهید. ماساژ کف سر سبب میشود تا موهایتان ضخیم تر و پرپشت تر بنظر برسند زیرا ماساژ سبب فعال شدن غده های موجود در کف سر شده که رشد موها را بدنبال خواهد داشت.

ـ یکی از روشهای درمانی استفاده از روغن و حوله ی داغ است. کاری که باید انجام دهید این است که حوله را نمناک کرده و بر روی موهای چربتان قرار دهید سپس حوله را دور سرتان پیچیده و بعد از مدتی آن را بردارید. یکبار دیگر حوله را مرطوب کنید و دوباره دورسرتان بپیچید. فراموش نکنید که این کار را حداقل 5 تا 6 بار تکرار کنید، این امر در محکم شدن و درخشندگی تارهای موی شما موثر است.

ـ بطور منظم ویتامین مصرف کنید. یکی از بهترین راهها جهت تقویت مو،مصرف ویتامین میباشد. از جمله اثرات آن میتوان به محکم شدن تارهای مو، کاهش شکنندگی ، ریزش و موخره و همچنین کاهش زبری مو اشاره کرد.

ـرژیم غذایی متعادل و سالم را انتخاب کنید. مصرف سبزیجات،میوه خشک و فیبر را در وعده غذایی خود بگنجانید. مصرف پروتئین نیز مانع از نازک شدن موهایتان میشود. بنابراین استفاده از گوشت ، مرغ ، پنیر سویا و( CHEESE COTTAG) نوعی پنیر دلمه شده که ازمایه ماست سبزیجات تهیه میشود را فراموش نکنید.

ـ همیشه در خاطر داشته باشید که با آب داغ (گرم) حمام نکنید. در این بین برای شستشوی موها آب ولرم بهترین گزینه بشمار می آید.همچنین آب داغ سبب از بین رفتن چربی طبیعی موهایتان میشود.

ـ زمانیکه موهایتان خیس هستند آنها را شانه نزنید. توصیه میشود که برای جلوگیری از گره خوردن زمانیکه موهایتان مرطوب است از سروم مو استفاده کنید.

ـ از استفاده از مواد شیمیایی پرهیز کنید. صاف کردن و فر کردن موها سبب نازک شدن و درنتیجه از بین رفتن تارهای مو و زبر شدن آنها میشود.

ـ یک عده برای حجم دار کردن موها استفاده از صابون را جهت شستشوی مو توصیه میکنند.استفاده از صابون به ندرت سبب ایجاد تغییر در تارهای مو میشود و صرفا سبب خلاصی یافتن موهایتان از شامپو ها و نرم کننده ها میشود. البته امکان دارد گاهی سبب حجم دار شدن موهایتان شود اما خشک شدن ساقه موو شکنندگی تارهای مو را بدنبال خواهد داشت که باعث ایجاد موخره میشوند.

ـ از محصولات طبیعی نظیر حنا استفاده کنید. مخلوط نمودن حنا با ماست و چایی (مایع) میتواند در ضخیم شدن موهایتان موثر باشد. میتوانید این مخلوط را هر دوماه یکبار و بمدت 45 دقیقه تا یکساعت روی کف سرتان قرار دهید.

ـ همیشه از شانه هایی که دندانه های پهن دارند استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که در شانه زدن موهایتان زیاده روی نکنید زیرا این امر سبب فعال شدن غده های چربی کف سر شده که تولید چربی را بهمراه دارد و این باعث شستشوی مداوم شده که شکنندگی و خشکی موها راسبب میشود.

ـ از شامپو و نرم کننده هایی که حاوی عصاره گندم و یا روغن جوجوبا هستند، استفاده نمایید. البته استفاده از شامپوهایی که دارای سولفات لاریل هستند نیز سبب کاهش ریزش موهایتان میشود. هرچند استفاده بیش از حد از آنها سبب از بین رفتن چربی طبیعی موهایتان میشود.

ـ موهایتان را هیدراته نگه دارید ، به میزان کافی آب بنوشید و میوه های تازه مصرف کنید.

در آخر امیدوارم رعایت روش های موجود در این مقاله به شما کمک کند که موهایی ضخیم و زیبا داشته باشید. مو یکی از علل اصلی در زیبایی انسان است قدر این سرمایه ارزشمند را بدانید.