روغن آرگان از میوه ی درختی با همین نام گرفته می شود که اصالتا متعلق به مراکش است . در مراکش ، بیشتر از روغن آرگان در آشپزی کمک می گیرند . آنها نان را در روغن آرگان برای صبحانه ، قرار می دهند و یا روی پاستا می ریزند . اما روغن آرگان در دنیا هم به دلیل سلامت آن در آشپزی و هم به دلیل فواید آن برای زیبایی ، شهرت دارد . این روغن سرشار از ویتامین E ، آنتی اکسیدان و اسید چرب های ضروری است که موهای خشک و شکننده را درمان می کند ، رطوبت پوست را تامین می نماید و خواص ضد پیری دارد . اگر هیچوقت روغن آرگان را امتحان نکرده اید ، در این قسمت دلایل اهمیت استفاده از این روغن را برای شما بیان می کنیم :

مرطوب کننده ی فوق العاده

فواید روغن ارگان برای زیبایی از شمارش خارج است . این روغن یکی از ترکیبات اصلی مرطوب کننده های تجاری پوست محسوب می شود . پس چرا مرحله ی میانی ، یعنی خود این محصولات را ، نادیده نگیریم و از روغن خالص استفاده نکنیم ؟ روغن ارگان سرشار از ویتامین های مختلف می باشد و می توانید آن را برای پوست کل بدن و هر نوع پوستی مورد استفاده قرار دهید . فقط باید میزان روغنی که به پوست میزنید مناسب باشد . یکی از بهترین مزایای روغن آرگان این است که به سرعت جذب پوست می شود و این بدان معنا است که آبرسانی سلول های پوست به سرعت اتفاق می افتد و روی سطح پوست چربی اضافی بر جای نمی گذارد .

افزایش استحکام ناخن ها

مواد مغذی فوق العاده در روغن آرگان فواید زیادی برای ناخن ها دارند. دو سه قطره از روغن را روی ناخن ها هر روز ماساژ دهید تا کوتیکول و ریشه ی ناخن نرم شود و استحکام ناخن افزایش یابد . البته گفته می شود روغن آرگان در تسریع رشد ناخن ها نیز موثر است .

از بین بردن ترک پا

پاشنه های خشک و ترک خورده هم دردناک هستند و هم زیبایی پا را از بین می برند . اما روغن آرگان این مشکل را هم برای شما حل می کند . میزان مناسبی از روغن ارگان را روی پاشنه ی پا ماساژ دهید ، یک جفت جوراب بپوشید و اجازه دهید روغن در طول شب جذب پا شود . وقتی صبح از خواب بیدار می شوید ، روند درمان پاشنه ی پا آغاز شده است .

نرمی و لطافت لب ها

می توانید از روغن آرگان به عنوان پایه ی اسکراب لب استفاده کنید . تنها کافی است یک قاشق غذاخوری را با کمی عسل و روغن آرگان ترکیب کنید و با حرکات دورانی روی لب ها ماساژ دهید . این روغن به رطوبت رسانی لب ها نیز کمک می کند .

نرم کننده و تقویت کننده ی مو

روغن آرگان برای مو فواید زیادی دارد . می توانید این روغن را مثل یک کاندیشنر روی موها مورد استفاده قرار دهید . فقط روغن ارگان را به موهای مرطوب بزنید و اجازه دهید روی موها بماند تا مو خشک شود . این روغن شکنندگی و خشکی مو را از بین می برد .

آبرسانی صورت

اجازه دهید درباره ی فواید روغن آرگان برای پوست صورت صحبت کنیم . شاید کمی درباره ی استفاده از روغن آرگان روی پوست صورت و چربی آن نگران باشید . اما روغن آرگان در دسته ی چربی های خشک قرار می گیرد و هنگام استفاده روی پوست صورت خیلی سریع جذب می شود . به این ترتیب پوست بدون چربی اضافی نرم و لطیف خواهد شد .

کاهش اثرات سالخوردگی

در روغن آرگان میزان مناسبی ویتامین E ، اسید چرب و انتی اکسیدان وجود دارد که آن را به یکی از بهترین درمان های ضد سالخوردگی تبدیل می کند . این آنتی اکسیدان ها به کاهش چین و چروک و خطوط ریز روی پوست می پردازند و ویتامین E و اسیدهای چرب نیز پوست های آسیب دیده را ترمیم و آبرسانی می نمایند .

کاهش اسکار و ترک های پوستی

با کمک خاصیت آبرسانی و ویتامین E ، می توانید روغن ارگان را برای کمرنگ کردن اسکار و ترک های پوستی مورد استفاده قرار دهید . روغن آرگان را یا مستقیما به ترک های پوستی بزنید و یا چند قطره از آن را با مرطوب کننده ی مورد علاقه ی خود ترکیب کنید .