ـ لوبیا : بسیاری از مواد مغذی موجود در دانه های بخش مهمی از رژیم غذایی ما را تشکیل می دهند که فولات یکی از مهم ترین آنها است. تحقیقات نشان داده است که سطوح پایین فولات باعث بیماری مزمن انسداد ریوی می شود که یکی از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری های ریوی است. سطح فولات در لوبیا سیاه و سفید ، عدس و سایر حبوبات بالا است که براحتی می توان از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کرد.

ـ ماهی : اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی از نظر علمی به فعالیت های ضدالتهابی در سطح بدن می پردازد و مسلما در سلامت بسیاری از ارگان های خاص از جمله ریه ها تاثیر دارد. آسم یک بیماری ریوی بسیار ناتوان کننده و خطرناک است اما کیفیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی اسیدهای چرب موجود در ماهی ، مغز و دانه ها می تواند به کاهش علائم و محافظت در برابر حملات آسم بپردازد.

ـ زغال اخته : این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ، پلی فنول ، آنتوسیانین ، ویتامین E و دیگر ترکیبات آلی است. همچنین زغال اخته بعنوان یک میوه ضد سرطان و ضدالتهاب شناخته شده است که به محافظت از ریه ها و جلوگیری از ابتلا به عفونت های شایع می پردازد.

ـ زنجبیل : یکی از غذاهای سرشناس در سلامت ریه های شما می باشد و آن به علت خاصیت سم زدایی و پاک کنندگی راههای هوایی است. زنجبیل به حذف مواد سمی از دستگاه تنفسی می پردازد. بعلاوه این گیاه دارای خواص ضدالتهابی و ضدسرطانی نیز می باشد.

ـ کلم پیچ : مانند بسیار دیگری از سبزیجات کلم پیچ ترکیبات مفید و مواد مغذی را برای بدن فراهم می کند. علاوه بر اینکه این گیاه سرشار از فیبر است حاوی مواد مغذی ویژه ای است که از بدن در برابر سلول های سرطانی محافظت می کند. ترکیبات آلی فعال در کلم پیچ مانند کورستین و فرولیک اسید باعث کاهش استرس اکسیداتیو در سلول ها و اندام های بدن ما می شود که در نتیجه خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

ـ سیر : خواص درمانی بسیاری برای سیر وجود دارد ، اما یکی از مهم ترین آنها مربوط به تولید آنزیم خاص که فلانوئید است می باشد. این آنزیم سبب افزایش بهره وری بدن شده و ریه را از سموم و مواد سرطان زا پاک می کند. سیر با خاصیت سم زدایی که دارد از ریه های شما مراقبت می کند.

ـ هویج : کاروتنوئیدها در کاهش وقوع سرطان ریه نقش دارند که در تعدادی از منابع ثابت شده است هویج یکی از منابع حاوی کاروتنوئید است. بهترین راه برای دریافت مواد مغذی مصرف هویج خام به جای نوع پخته یا بخارپز آن است. همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی هویج فوق العاده است که بصورت قدرتمند از ریه ها دفاع می کند.

ـ کدو تنبل : اکثر افراد کدو تنبل را در لیست بهترین مواد خوراکی قرار نمی دهند و علاقه ای به آن ندارند. بهتر است بدانید که این گیاه حاوی پتاسیم ، منیزیم ، ویتامین C و کاروتنوئیدها است. کدو تنبل از غذاهای فصلی ایده آل است که در حفاظت از ریه ها نقش دارد.

ـ بذر کتان : از جمله مزایایی که می توان برای آن در نظر گرفت خاصیت این گیاه در بازسازی و ترمیم بافت ریه است که حتی از آسیب هایی که ممکن است در آینده به آن وارد شود جلوگیری می کند.اضافه کردن دانه بذر کتان به رژیم غذایی شما یک تصمیم عاقلانه است که سلامت ریه ها را به دنبال خواهد داشت.

ـ سیب : در حالی که تمامی میوه ها سرشار از ویتامین C هستند و برای سلامت ریه ها مفید می باشند اما می توان گفت سیب سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. طبق تحقیقات صورت گرفته ارتباط مستقیمی میان شیوع آسم و سرطان ریه با مصرف سیب وجود دارد.

ـ زردچوبه : ماده فعال موجود در زردچوبه کورکومین است که در پیشگیری و درمان سرطان نقش بسزایی دارد.پتانسیل آنتی اکسیدانی خوبی برای این گیاه در نظر گرفته اند اما خاصیت ضدالتهابی آن را نباید فراموش کرد که با آسم و سرطان ریه به مبارزه می پردازد.

ـ آب : هیدراته کردن کلیدی برای سلامتی است این در حالی است که داشتن آب در ریه نشانه خوبی نیست. برای سلامت ریه ها همیشه اطمینان حاصل کنید که بدن شما به میزان کافی آب دارد تا سموم موجود در بدن را از بین ببرد.