تا به حال شده اول صبح که از خواب بیدار می شوید بی انرژی باشید و احساس کسلی و بی حوصلگی کنید ؟ در این هنگام بدن از انرژی خالی است . اگر این اتفاق هر چند ماه یکبار بیافتد مشکلی ندارد . اما اگر هر صبح همینطور باشد چه ؟ حال با مشکلی مواجه هستید که باید آن را حل کنید . یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سطح انرژی بدن تغییر رژیم غذایی است . تقریبا همه ی تغییرات مثبت در بدن با تغییر رژیم غذایی بوجود می آیند . به محض آنکه ماده ی غذایی مناسبی را مصرف می کنید ، انرژی به بدنتان باز می گردد.

در مقابل مواد غذایی چرب و پر کالری که موجب اختلالات گوارشی می گردند ، مواد غذایی ضروری و مفیدی نیز وجود دارند که انرژی مورد نیاز شما در طول یک روز کاری سخت را تامین می نمایند .

اگر می خواهید هیچوقت احساس کمبود انرژی نکنید ، این مواد غذایی را در لیست رژیم غذایی خود قرار دهید :

آب

از اهمیت آب همه آگاه هستیم ، اما با وجود این آگاهی هنوز هم بسیاری از ما مصرف آب را نادیده می گیریم . 60 درصد بدن را آب تشکیل داده ، یعنی اگر می خواهید فعال باشید ، باید آب کافی بنوشید . با نوشیدن حداقل پنج لیوان آب در روز اجازه ندهید بدن احساس تشنگی کند . اگر خیلی به آب آشامیدنی علاقه ندارید ، کمی خیار ، ریحان ، نعناع و یا لیمو به آن بیافزایید .

برنج قهوه ای

اگر به انرژی بیشتر نیاز دارید ، برنج قهوه ای بهترین نوع برنج است . در برنج قهوه ای ماده ی معدنی به نام منگنز وجود دارد که دقیقا مثل پروتئین و کربوهیدرات در بدن انرژی تولید می کند . یک کاسه ی برنج قهوه ای میزانی است که به آن برای تامین انرژی خود از صبح تا شب نیاز دارید .

برنج قهوه ای در دسترس و افزودن آن به رژیم غذایی بسیار آسان است . می توانید به جای برنج ساده از برنج قهوه ای در کنار گوشت و مرغ و سبزیجات استفاده کنید .

ماست یونانی

رژیم غذایی یونانی از آیتم هایی برخوردار می باشد که آن را به عنوان حافظ زندگی و بدن سالم به جهانیان معرفی کرده است . در مرکز این رژیم ، ماست یونانی قرار دارد که می توانید آن را از سوپر مارکت ها تهیه کنید و برای افزایش انرژی در وعده های غذایی خود میل نمایید .

اگر انرژی مورد نیاز بدن به درستی تامین شود ، احساس شادی و تندرستی بیشتری خواهید داشت .

شکلات تلخ

عصر ها یک تکه شکلات تلخ بخورید . با وجود کافئین فراوان ، تنها کمی شکلات تلخ برای افزایش سطح انرژی کافی می باشد و شما را در شرایط روحی خوبی قرار می دهد .

البته در مصرف شکلات زیاده روی نکنید ، زیرا میزان کافئین بیش از حد به جای افزایش انرژی آن را نابود می سازد .

عسل

دقیقا برعکس شکر ، عسل یک شیرین کننده ی طبیعی است . یعنی از شکر سالم تر می باشد و بدن را از کالری های کاذب و نهایتا چربی ذخیره شده پر نمی کند .

همه عسل را دوست ندارند ، زیرا طعم آن کمی عجیب است . اما اگر عسل دوست دارید و یا حداقل فکر می کنید می توانید با طعم آن کنار بیایید ، کمی از آن را در وعده ی صبحانه مصرف کنید . عسل در کنار ماست و چای انرژی شما را افزایش خواهد داد .

عسل همچنین در هنگام تمرینات ورزشی ، به عنوان سوخت ماهیچه ها شناخته می شود . بعد از ورزش نیز انرژی را به بدن شما باز می گرداند .

سالمون

ماهی های روغنی مثل سالمون سرشار از امگا3 هستند که یکی از وظایف آن حفظ انرژی بدن در سطحی قابل قبول است .

موز

موز یکی از محبوب ترین میوه ها در دنیا می باشد . اما همانطور که به طعم آن علاقه دارید باید بدانید موز انرژی شما را نیز افزایش می دهد .

موز سرشار از گلوکوز ، فراکتوز و فیبر است که این ترکیب سوخت مورد نیازبدن برای انجام کارهای روزانه را تامین می نماید .

برای گرفتن بهترین نتیجه ، بهتر است کمی کره ی بادام زمینی و یا بادام را با نان توست و موز ترکیب کنید . این میان وعده ی خوشمزه بدن شما را برای باقی روز سرشار از انرژی می نماید .

جو دو سر

یکی از دلایل ضعف ، بی ثباتی در سطح قند خون می باشد . برای حفظ قند خون در حالت پایدار ، روز خود را با یک کاسه جو دو سر آغاز کنید . با وجود پروتئین و فیبر زیاد ، جو گزینه ی مناسبی برای صبحانه است .

سیب

یک ضرب المثل انگلیسی می گوید یک سیب در روز شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز می سازد . اما علاوه بر این سیب یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش سطح انرژی در طول روز می باشد .

احتمالا در یک روز بسیار شلوغ و پر دردسر ، به آخرین گزینه ای که فکر می کنید ، خستگی و ضعف است . برای آنکه ضعف را از خود دور نگه دارید ، عصر ها یک سیب بخورید . سیب نسبت به دیگر میوه ها فیبر بیشتری دارد و انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه را تامین می نماید . برای افزایش خاصیت آن ،سیب را با پنیر ترکیب و میل نمایید .