رژیم غذایی ناسالم ، استرس و نداشتن فعالیت ورزشی ، عواملی هستند که اضافه وزن و ظاهر نازیبای ناشی از آن را پدید می آورند. پیشگیری از چاقی و عواقب آن یک شبه امکان پذیر نیست و نیازمند پروسه ای تدریجی برای سوزاندن کالری های اضافه می باشد. کاهش وزن یعنی کاهش میزان اضافی چربی بدن که علاوه بر ظاهر ناخوشایند ، مشکلات زیادی را برای سلامتی انسان بوجود می آورد.

در این بخش سعی کرده ایم تا بهترین و طبیعی ترین راه ها را برای کاهش وزن و از بین بردن چربی از طریق غذاهای دریایی ، انواع میوه ها و سبزیجات ،به شما پیشنهاد نماییم. مواد غذایی سالم و چربی سوز که در ادامه خواهید دید علاوه بر اثرات مثبت روی کاهش وزن ، فواید بسیاری برای سلامتی در بر خواهند داشت .

چای سبز

چای سبز به طور موقت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد ، بدن را برای مدت طولاتی به چربی سوزی وادار می کند و موجب کاهش کلسترول خون می گردد. این نوع از چای سرشار از آنتی اکسیدان بوده و ویژگی های ضد سرطان بسیاری دارد . از چای سبز به عنوان دارویی برای کاهش فشار خون نیز استفاده می کنند.

دانه های سبوس دار

در صورت مصرف موادی مثل پاپ کرن ، انواع بلغور ، جو دوسر ، ذرت ، برنج قهوه ای ، چاودار ، گندم سیاه ، ارزن و غیره ، بدن برای هضم ، دوبرابر بیشتر کالری می سوزاند.

فلفل تند ، کاری و چیلی

این نوع از خوراکی ها تبادل مواد در بدن را افزایش می دهند ، گردش خون را تنظیم می نماید و این ها همه موجب افزایش سرعت چربی سوزی در بدن می شوند.

گوشت کم چربی

مرغ ، بوقلمون ، گوشت گوزن و آهو و گاومیش همگی از منابع کامل پروتئین بشمار می روند . پروتئین حرارت بدن را افزایش می دهد ، به افزایش ماهیچه ها کمک می کند و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

کرفس

این گیاه طعم منحصر به فردی دارد و به بهبود سیستم گوارش کمک می کند. کرفس همچنین تبادل مواد در بدن را افزایش می دهد.

چغندر چغندر

چغندر یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز است . این سبزی بی نظیر همچنین به کاهش کلسترول خون کمک می کند

حبوبات

لوبیا و دیگر انواع حبوبات همگی از دسته ی غذاهای چربی سوز محسوب می شوند. آنها منبعی غنی برای فیبر هستند ، به ماهیچه سازی کمک می کنند ، سرعت سوزاندن چربی و کالری را افزایش می دهند و سیستم گوارش را بهبود می بخشند.

گریپ فروت

این میوه حاوی آنزیم هایی است که سطح انسولین را در بدن کاهش می دهند ، سرشار از ویتامین C است ، به دفع مواد اضافی کمک می کند و یکی از بهترین درمان های طبیعی برای بیماری فشار خون محسوب می شود.

تخم مرغ به ماهیچه سازی و چربی سوزی کمک می کند.

آب آشامیدنی آب مهمترین بخش هر رژیم غذایی است. بدن ما به روزانه دو لیتر آب احتیاج دارد . آب به تنظیم متابولیزم بدن کمک می کند. برای کسانی که اضافه وزن دارند شاید نوشیدن مقدار بیشتری از آب ضروری باشد.