مواد غذایی مناسب برای کاهش استرس

بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی و املاح و خوراکیها قادرند به خوبی با استرس مبارزه کرده و آن را از بین ببرند. و یا به سخن دیگر برای از بین بردن استرس ها می توان به جای داروهای مختلف که بعضی از آنها اثرات نامساعدی نیز روی اعصاب و بدن دارند این عارضه آزار دهنده و رنج آور را با خوردن غذاهای مخصوص جبران و درمان نمود.

برای مبارزه با استرس و جلوگیری از آن در مواردی که استرس خیلی پیشرفته و شدید شده است باید از غذاهایی استفاده کرد که در آنها ویتامین ، ویتامین ، ویتامین ، تیامین، نیاسین ، اسیدفولیک و اسید پنتوتنیک وجود داشته باشد. این ویتامین ها یکی از بهترین مواد ضد استرس به شمار می روند.

تجربیات بسیار نشان داده است که اسیدپنتوتنیک یا ویتامین ، توان آن را دارد که در مواردی که مسئله استرس در کار است به سرعت به بدن این قدرت را بدهد و با تغییر و تبدیلاتی که در اعمال فیزیولوژیک بدن می دهد به آن امکان دهد و بتواند وضع خود را از حالت عدم تعادل روحی و فکری به تعادل پایدار در آورد و بر استرس غلبه کند.

آنهایی که به استرس دچارند باید نوع غذای خود را طوری انتخاب کنند که مقادیر زیادی خوردنی های حاوی ویتامین های گروه B وارد بدنشان شود. ما سابقاً راجع به این نوع غذاها با شما سخن گفته ایم و حالا نیز یکبار دیگر برای یادآوری شما نامی از این غذاها می بریم:

گوشت (مخصوصاً جگرسیاه)، نخود، لوبیا، دانه غلات، نان، تخم مرغ، شیر، ماست، پنیر، سبزیجات، اسفناج،کلم، ماهی، مرغ، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، گردو، فندق ، پسته، موز، مخمر آبجو، کاهو، کلم ریز، گل کلم، هویج، چغندر، شلغم، کرفس و انواع و اقسام میوه های تازه، مخصوصاً انگور و سیب