stress 6

1-عادت به بازی کردن با موها

عادت بازی کردن با موها، یک وضعیت روانی خاص است که باید ابتدا مشکل روانی را بر طرف کرد.

2-عوامل محیطی به خصوص نور آفتاب

تابش نور خورشید باعث ایجاد رادیکالهای آزاد در ساقه مو می‌شود که شبکه پروتئینی ساختمان مو را تغییر می دهند و باعث خرابتر شدن موها می‌گردند. بنابراین،یکی از مهمترین علل فرسودگی موها تماس طولانی ‌مدت با نور خورشید است. برای جلوگیری از این مسأله باید هنگام کار در زیر آفتاب، از کلاه استفاده کرد.

3-استفاده بیش از حد از وسایل گرمازا مانند بیگودی برقی و سشوار

بهترین راه خشک کردن موها، آن است که موها را بتدریج و با یک حوله خشک کنید و استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن مو و یا حالت دادن آن می‌تواند، باعث آسیب رسیدن به موها شود. در صورت استفاده از سشوار بهتر است آن را با درجه کم و از فاصله دور به کار برید.

4-بی‌رنگ کردن مو یا دکلره و استفاده از رنگ موهای دایمی

برای اینکار باید مواد دکلره یا رنگها به جدار مو نفوذ کنند تا بتوانند عمل خود را انجام دهند. اینکار معمولا با استفاده از مواد مخربی نظیر آب اکسیژنه صورت می‌گیرد، بنابراین پس از رنگ کردن دائمی موها نباید توقع داشته باشیم که موها حالت و قوام قبلی را داشته باشند. چنین موهایی سست و شکننده می‌ شوند و درخشش خود را از دست می‌دهند و الکتریسیته ساکن باعث حالت نگرفتن آنها می‌شود.

5-فر زدن موهای صاف یا صاف کردن موهای فر

فرکردن باعث شکستن پیوندهای گوگردی موجود در ساختمان موها می‌شود و در نتیجه موها قدرت خود را از دست می‌دهند و به راحتی می‌شکنند. پس از انجام اینکار، قدرت موها قابل برگشت نیست و آسیب وارد شده به آن قسمت از ساقه مو دائمی خواهد بود.

6-تحت کشش قرار دادن موها

کارهایی مانند محکم بستن موها به شکل دم اسبی یا بافتن و گیس کردن، علاوه بر آسیب رساندن به ساقه مو می‌تواند باعث ریزش مو از ریشه ی آن شود که در صورت تکرار به طاسی دائمی آن ناحیه منجر می‌گردد.

7-برس زدن بیش از حد و اشتباه

موها را برس زدن در حد معمول اشکالی ندارد و به منظور زدودن آلودگی و گردوغبار و نیز پخش کردن چربی پوست در تمام سطح موها و نیز ایجاد ظاهری آراسته مفید است اما در صورتی که موها را بیش از حد برس بزنید و یا موهایی را که داخل هم فرو رفته ‌اند به شدت به وسیله برس جدا کنید و یا اینکه موها را بر خلاف جهت به وسیله یک برس نوک تیز شانه بزنید، باعث آسیب‌ دیدگی موها می‌شوید.