مدت هاست که علت بروز حمله قلبی در چند ساعت پس از بیداری در صبح به صورت یک راز مانده است. پژوهشی که دکتر رناتاسیفکووا از دانشگاه هوریال نیوفاندلند در سنت جانز انجام داده است نشان می دهد که، یکی از علت ها این است که مردم صبحانه را حذف می کنند. او پی برد که حذف صبحانه امکان تشکیل لخته را تقریباً سه برابر می کندو فرد را بیش تر در معرض حمله قلبی و سکته قرار می دهد. دکتر سیفکووا چنین توضیح می دهد که پلاکت های خون در طول شب کم ترین چسبندگی را دارند. اما پس از بیداری این چسبندگی به سرعت بالا می رود. اما به دلایل ناشناخته ای، به نظر می رسد که خوردن صبحانه پلاکت ها را «ناچسب» می کند.

او برای نشان دادن گواه، نشانگر فعالیت پلاکت ها را که بتاترومبوگلوبولین بتا-ت.گ نامیده می شود. در خون 29 مرد و زن طبیعی، در روزهایی که صبحانه را حذف کرده بودند، اندازه گیری کرد. او متوجه شد که beta-T.G این افراد در روزهایی که صبحانه را حذف کرده بودند 5/2 برابر بالاتر از روزهای دیگر بود. بنابراین، به نظر می رسد یکی از راه هایی که می تواند پلاکت ها را از چسبندگی خطرناک در امان بدارد و انسان را صبح ها در منطقه خطر حمله قلبی قرار ندهد، خوردن صبحانه پس از بیدار شدن است.

آناناس نوازش کننده پوست

آناناس میوه مناطق گرمسیری است که از دیرباز مصارف زیبایی داشته، به طوری که در طب چینی از آن برای درمان افتاب سوختگی استفاده می کرده اند، و در آمریکای جنوبی برای هرچه سریع تر التیام بخشیدن زخم ها آن را به کار می برده اند. محققان عقیده دارند که دریافت روزی 100 گرم از این میوه می تواند نیاز روزانه افراد را به ویتامین C به طور کامل تأمین کند.

علاوه بر این ویتامین، در آناناس ترکیبی به نام بروملین وجود دارد که به طور معجزه آسایی موجب تسریع ترمیم زخم و جراحات و حتی کبودی در پوست می شود. دانشمندان معتقدند که این ترکیب خاصیت آنزیمی داشته و موجب افزایش جریان خون در ناحیه مجروح می شود. به علاوه از تجمع خون در یک ناحیه که سیاهی و کبودی را به همراه دارد، جلوگیری می کند. امروزه از قرص های بروملین برای افرادی که سابقه سکته دارند، استفاده می شود تا به میزان 20 درصد احتمال بروز حملات مجدد در آن ها کاهش یابد.

هنگام مصرف این میوه باید توجه داشت که آناناس، اسید بالایی دارد و برای افرادی که زخم معده دارند مناسب نیست. بنابراین، به افرادی، با این سابقه بیماری توصیه می شود که به منظور حفظ سلامت پوست خود از سایر میوه ها و سبزی ها استفاده کنند. در ضمن، همین اسید بالای آناناس موجب تخریب دندان ها می شود و به این دلیل توصیه می شود که بلافاصله بعد از مصرف این میوه مسواک فراموش نشود.