مصرف صحیح میوه ها به عنوان وسیله ای در وزن کم کردن

قبلا گفتیم که برای بدن واجب است دائما از تفاله های سمی تولید شده پاک شود. موثرترین راه برای این شست و شوی کامل مصرف مواد غذایی پر آب است. حتما خودتان قبلا جمله بعدی را حدس زده اید. میوه ها پرآب ترین غذاها هستند. تمام میوه ها حاوی 80 تا 90 درصد آب پاک کننده و حیات بخشند. به علاوه تمام ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها، آمینو اسیدها و اسیدهای چرب که بدن انسان برای بقای خود به آنها نیاز دارد در میوه جات یافت می شود. نیروی حیات میوه ها ماوراء هر غذای دیگری است، وقتی میوه ها صحیح مصرف شوند نفع و سود هیچ چیز دیگری با آنها قابل مقایسه نیست.

میوه به طور طبیعی به سیستم بدن انسان امکان می دهد که اضافات را دفع و از خود پاک کند و بدنتان قادر خواهد بود در سطح بالایی به عملکرد خود همچنان ادامه دهد.

مصرف صحیح میوه ها به عنوان وسیله ای در وزن کم کردن ، همتا ندارد. در اکتبر 1983 یکی از اساتید دانشگاه یل به نام جودیت رودن اطلاعات بسیار جالبی را به کنگره بین المللی چاقی در نیویورک ارائه داد. مطالعاتش به روی تاثیرات قند میوه چنین است: آنچه شما در یک وعده غذا می خورید بر آنچه در وعده بعدی می خورید اثری می گذارد. در ضمن خانم دکتر رودن در همان جلسه به گروه مطالعاتی، چندین آب شیرین شده با قندهای مختلف تعارف کرد. بدن کسانی که مایع شیرین شده یا قند میوه یعنی فروکتوز نوشیدند به میزان قابل توجهی کمتر از آنهایی که نوشیدنی هایی با قندهای مشترک ساکارز نوشیده بودند قند جذب کرد. او و دیگر محققان همراهش چنین نوشتند: کسانی که فروکتوز مصرف می کنند به طور متوسط 479 کالری کمتر (در وعده بعدی غذایشان) از کسانی که مصرف کننده ساکارز هستند بدنشان قند جذب می کند.

دکتر ویلیام کاستلی، مدیر پزشکی فرامینگهام معروف (ماساچوست) مطالعات بیماری های قلبی و عضو هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد چنین می گوید: ماده ای بسیار جالب در بسیاری از انواع میوه ها یافت شده که احتمال بیماری های قلبی و سکته های قلبی را در شما بسیار کم می کند. این ماده با رقیق کردن خون و باز نگه داشتن رگ ها از قلب محافظت می کند. میوه ها پاک کننده اند، مسدود کننده نیستند.

عامل اصلی برای داشتن یک زندگی پرتحرک و پرانرژی میوه است. قبلا دانستیم که عمل هضم بیشتر از هر فعالیت بدنی دیگری نیازمند انرژی است. همین جا است که میوه موثرترین و شادمانترین نقش خود را ایفا می کند. میوه ها نسبت به بقیه غذاها برای هضم انرژی کمی لازم دارند. در اصل، عملا به انرژی نیاز ندارند!