بسیاری از پزشکان برای مواردی همچون سردرد ، کمر درد و دندان درد ، ایبوپروفن را تجویز می کنند. هرچند ممکن است این نوع از مسکن برای مدتی در کاهش درد اثرگذار باشد ، درد را برای همیشه درمان نمی کند. برای مثال ، شما هر روز صبح با همان درد همیشگی از خواب بیدار خواهید شد و برای کاهش درد مجبور به مصرف دوباره ی مسکن هستید.

در کنار عدم توانایی در درمان درد ، این قرص ها ، در صورت استفاده ی مداوم ، به سلامت شخص ، خصوصا ماهیچه های قلب صدمه می زنند و حتی در مدت زمان طولانی خطر مرگ را ایجاد می نمایند.

خوشبختانه ، شما گزینه های بسیار بی خطر تر از ایبوپروفن ، برای کاهش درد ، در دسترس خود دارید و این گزینه ها عوارض جانبی نیز در پی نخواهند داشت.

زردچوبه ، یکی از محبوب ترین درمان های جایگزین است که در آسیای جنوبی ریشه دارد. پودر زردچوبه که در تمام مغازه ها یافت می شود ، بیش از 600 فایده ، از جمله کاهش درد ، دارد.

راهکارهای طبیعی و بی ضرر کاهش درد باید یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با آب یک لیموی تازه و یک فنجان عسل ترکیب کنید و یک قاشق چای خوری از این ترکیب را به یک فنجان چای گرم اضافه نمایید. در صورت مصرف این چای برای سه بار در روز ، درد کاهش می یابد و شما نیازی به ایبوپروفن نخواهید داشت.

در کنار کاهش درد ، نوشیدن این چای به صورت روزانه فواید زیادی برای سلامتی به همراه دارد. بر اساس تحقیقات منتشر شده ، این ادویه ی بی نظیر در کاهش درد ناشی از پوکی استخوان نیز موثر است.

این تحقیق در واقع به مدت 6 هفته روی 109 بیمار مبتلا به پوکی استخوان انجام گرفت . در طول تحقیقات ، به برخی از بیماران برای کاهش درد ایبوبروفن و به باقی شرکت کننده ها زردچوبه داده شد. همچنین میزان درد در این بیماران بوسیله تمریناتی مثل بالا رفتن از پله ها ، پیاده روی و دوچرخه سواری مورد اندازه گیری قرار گرفت.

سرانجام ، در بیماران که زردچوبه مصرف می کردند ، پیشرفت در بهبود بسیار زیاد مشاهده شد. در نتیجه ی همین تحقیقات نیز محققان اعلام کردند زردچوبه گزینه ی بهتر و بی خطر تری نسبت به انواع مسکن ها ، از جمله ایبوپروفن می باشد.