ـ اصلاح با تیغ : زمانی که موهای بدن خود را با تیغ اصلاح می کنید بعد از مدتی که موها شروع به رشد می نمایند و به سطح پوست نزدیک می شوند این می تواند باعث سوزش ، جوش و یا حتی زخم شود. برای به حداقل رساندن جوش های بعد از اصلاح ، قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید و تیغ را در جهت رویش موهایتان بر روی پوست خود بکشید همچنین سعی کنید در حین اصلاح به هیچ وجه پوست خود را نکشید. به یاد داشته باشید که همیشه از کرم اصلاح و یا فوم استفاده نمایید. شستشو با آب سرد و استفاده از مرطوب کننده نیز توصیه می شود.

ـ برچسب های پوستی ( تاول های پوستی ) : این لکه های برآمده که به رنگ پوست و یا دارای بافت کمی تیره هستند اغلبا در نواحی گردن ، قفسه سینه ، پشت ، زیربغل ، زیر سینه و یا در ناحیه کشاله ران مشاهده می شوند. این مشکل پوستی اکثرا در خانوم ها و افراد مسن مشاهده می شود. آنها خطرناک نیستند و در اغلب موارد دردناک نمی باشند مگر اینکه توسط لباس و یا لیف تحریک شوند. پزشکان آنها را می برند و یا بوسیله و یا سوزاندن آنها را از بین می برند.

ـ آکنه : آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست توسط سلول های چرب و مرده پوست مسدود و ملتهب می شوند. منافذی که باز می مانند و به سیاه تغییر رنگ می دهند دانه های سر سیاه نام می گیرند و آن منفذی که کاملا بسته می شوند به دانه های سر سفید شناخته می شوند. باکتری ها و هورمون سبب ایجاد آکنه می شوند. این مشکل پوستی اغلب در نواحی صورت ، قفسه سینه و پشت نمایان می شود. برای کنترل آکنه تمیز نگه داشتن نقاط چرب و فشار ندادن آنها الزامی است. ( در صورت فشار عفونت نموده و زخم می شوند. )

ـ عفونت قارچی پا : این عفونت قارچی پوست باعث پوسته پوسته شدن ، قرمزی ، خارش و سوزش پوست می شود همچنین سبب ایجاد تاول و یا زخم نیز می شود. این نوع مشکل پوستی در میان ورزشکاران شایع است که از طریق تماس نیز قابل انتقال می باشد. برای جلوگیری از انتقال کفش فرد مبتلا را به پا نکنید و یا در استخر و رخت کن پابرهنه راه نروید. درمان آن با لوسیون ضد قارچ موضعی انجام می گیرد. در موارد شدید پزشکان نیز داروهایی را تجویز می کنند. در طول درمان باید پاهای خود را درون کفش خشک و تمیز نگه دارید.

ـ خال : خال هایی که معمولا سیاه و یا قهوه ای می باشند در همه نقاط بدن مشاهده می شوند. آنها ممکن است به تنهایی و یا گروهی باشند و اغلبا قبل از سن 20 سالگی نمایان می شوند. برخی از خال ها در طول سالهای متمادی تغییر می کنند بطور مثال امکان دارد صاف باشند و سپس برآمده شوند و یا رشد مو در آنها مشاهده می شود یا حتی تغییر رنگ می دهند. توجه داشته باشید که در صورت ایجاد تغییرات با متخصص پوست مشورت کنید. امکان دارد تغییرات شامل ، تغییر شکل آنها به شکلی نامنظم ، رنگ غیر عادی و ناهمگون ، خونریزی و خارش باشد.

ـ لکه های کبد و افزایش سن : این لکه های قهوه ای و خاکستری در اغلب موارد از پیری ناشی نمی شوند هرچند که در میان افراد مسن شایع تر است. با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این لکه در نواحی صورت ، دست و بازوان بروز پیدا می کند. شما می توانید از کرم های سفید کننده ، جوهر پوست و درمان های مبتنی بر نور جهت محو این لکه ها استفاده نمایید.

ـ پیتریازیس روزا : جوش های بی ضرر ، پوسته پوسته شدن و لکه های صورتی رنگ با کناره های برآمده از جمله علائم این بیماری هستند که روزها و هفته ها بعد شروع به خارش می کند. این جوش ها ممکن است در سراسر بدن شما مشاهده شوند و اغلب پزشکان معتقدند که ای بیماری مسری نیست. حدود 6 تا 8 هفته نیز می تواند بدون درمان باشد و این بیماری اغلبا در سنین 10 تا 35 سالگی بروز می کند.

ـ ملاسما : لکه های قهوه ای مایل به زرد هستند که اغلبا در گونه ها ، بینی ، پیشانی و چانه مشاهده می شوند و اکثرا آن را بعنوان ماسک حاملگی می شناسند زیرا در نیمی از زنان باردار بروز می کند. ( البته امکان ابتلا مردان به آن نیز وجود دارد. ) بعلاوه بعد از تولد نوزاد نیز به خودی خود از بین نمی رود در نتیجه با استفاده از کرم های مخصوص می توانید از شر آن خلاص شوید. به یاد داشته باشید که نور خورشید آن را بدتر می کند پس استفاده از کرم های ضدآفتاب را فراموش نکنید.

ـ زگیل : در اغلب موارد ، زگیل معمولی بر روی انگشتان دست و یا دست مشاهده می شود. آنها توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شوند. زگیل زمانی گسترش می یابد که شما به چیزی که فرد مبتلا از آن استفاده کرده است دست بزنید. برای جلوگیری از گسترش آنها ، سعی کنید زگیل ها را با باند بپوشانید و آنها را خشک نگه دارید. آنها معمولا بدون درد و بی ضرر هستند. پزشکان آنها را با داروهای موضعی درمان می کنند البته تکنیک های پیشرفته نظیر مواد شیمیایی ، لیزر و جراحی نیز جهت درمان مورد استفاده قرار می گیرند.

ـ سبورئیک کراتوز : این مشکل پوستی رشدی غیر سرطانی دارد که با افزایش سن در بسیاری از مناطق پوست به تنهایی یا بطور گروهی بروز می کند. همچنین آنها ممکن است تیره و یا رنگارنگ باشند ، آنها سطحی دون دون دارند البته می توانند صاف و یا مومی شکل نیز باشند. نیازی به درمان آنها نیست مگر اینکه آنها را تحریک نمایید. اکثر افراد آنها را با خال و یا سرطان پوست اشتباه می گیرند که برای پی بردن به تفاوت های آنها بهتر است با یک متخصص پوست مشورت نمایید.