مرهم ترک لب

مواد اولیه :

1 ق.چ. اسپرزه 5 عدد سپستان

1 ل. آب جوش

طرز تهیه و مصرف :

اسپرزه و سپستان را ابتدا با قدری آب سرد مانند خاکشیر شسته سپس آن را در آب جوش ریخته 2 ساعت صبر کنید و از لعاب حاصل روزانه 2 تا 3 بار به لب ها بمالید و از آب آن نیز می توانید میل نمائید.

فواید : به واسطه وجود مواد ژلاتینی در اسپرزه و سپستان و خاصیت خنکی طبع این دو دارو لب حالت نرمی به خود گرفته و ترک لب نیز بر طرف می شود.

درمان های خانگی موثر خشکی لب

درمان های زیر می توانند به شما در بهبود خشکی و ترک خوردگی لب ها کمک کنند:

شکر و خشکی لب

شکر نوعی نرم کننده طبیعی است که می تواند پوست های مرده روی لب را برداشته و باعث صافی و نرمی لب ها شود. کمی شکر را با یک قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و خمیر حاصل را روی لب هایتان بمالید.

سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول های مرده پوست کنده شوند. پس از چند دقیقه، لب هایتان را با آب گرم بشویید.

عسل و خشکی لب

عسل مرطوب کننده ای عالی است و به بهبود لب های ترک خورده کمک می کند. روزی چند بار، به روی لب هایتان عسل خالص بمالید. اگر عسل را با گلیسیرین مخلوط کنید، به نتیجه بهتری دست می یابید.

گلبرگ های گل سرخ و خشکی لب

گلبرگ های گل سرخ در واقع محافظ های خوبی هستند. برای استفاده از گلبرگ های این گل، یک دسته از گلبرگ ها را در آب ریخته و خوب بشویید و سپس به مدت چند ساعت درون شیر یا گلیسیرین فرو ببرید. در پایان خمیری غلیظ به دست می آورید که می توانید شب ها قبل از خواب به لب هایتان بمالید. این درمان خانگی بهترین درمان برای لب های خشک است و در ضمن موجب شادابی و درخشندگی لب هایتان هم می شود.

روغن نارگیل و خشکی لب

روغن نارگیل مرطوب کننده ای طبیعی است که می تواند لب های ترک خورده ناشی از سرما و هوای خشک را درمان کند. چند بار در روز، کمی روغن نارگیل خالص به لب هایتان بمالید.

بدین ترتیب لب هایتان دایما مرطوب باقی می مانند. از روغن زیتون یا خردل نیز می توانید استفاده کنید.

روغن کرچک و خشکی لب

استفاده روغن کرچک، چند بار در روز نیز ایده بسیار خوبی برای درمان لب های خشک و ترک خورده است. می توانید چند قطره لیموترش و گلیسیرین به این روغن اضافه کنید و سپس به لب هایتان بمالید و پس از چند دقیقه با استفاده از پنبه و آب گرم، آن را بشویید و پاک کنید.

خامه شیر و خشکی لب

خامه شیر هم یکی از مرطوب کننده های طبیعی است که با استفاده هر روز آن می توانید لب های نرم و مرطوبی داشته باشد. پس از هربار استفاده، لب هایتان را با آب گرم بشویید. خامه شیر برای درمان لب های به شدت خشک، ایده آل است.

مرهم گیاهی مناسب برای ترک لب