مه شو: موهای مشکی بسیار زیبا،چشمگیر و جذاب هستند،اما در عین حال همانند تمامی موها ،نیاز به نگهداری و محافظت دارند.

این رنگ ،سالهای سال ،افراد را مجذوب خود ساخته و در هر حالتی؛صاف ، لخت، بافته، بلند و مجعد ، کوتاه و ... جذابیت خاص خود را دارد و تعداد بسیار زیادی از افرادی که رنگ مویی غیر از مشکی دارند،حتی یکبار هم که شده،این رنگ را امتحان کرده و از زیبایی خیره کننده آن لذت برده اند.

black1

چربی سر و شستشوی موها

-مرتبا موهای خود را ماساژ دهید.ماساژ ،موجب تحریک بیشتر تولید چربی مورد نیاز پوست و موی سر و کاهش خشکی آن خواهد شد.افرادی که موهای بسیار خشکی دارند،بهتر است بعد از شامپو زدن و وقتی موها هنوز مرطوب است،پوست و موی سر را با روغن های مخصوص مو ،کمی ماساژ داده و سپس با شانه به آرامی آنرا به تمام موها و انتهای مو برسانند.

-دوش گرفتن با آب داغ را فراموش کنید،زیرا موجب خشکی و خارش پوست و موی سر می شود.بنابراین با آب ولرم و حتی رو به خنک دوش بگیرید.اینکار علاوه بر سلامت موها،باعث نشاط و سلامت پوست شما نیز خواهد شد.

-نکته مهم دیگری که بهتر است در هنگام شستشوی موها رعایت شود این است که موها را در یک جهت بشویید.اینکار از در هم پیچیدگی و گره خوردن آنها ضمن شستشو جلوگیری می کند.

-شامپو زدن هر روزه ضرورتی ندارد،چرا که با از بین بردن چربی طبیعی سر ،موها را خشک و آسیب پذیر می سازد.در ضمن موهایی که به طور طبیعی مشکی هستند،رطوبت کمتری داشته و بنابراین نسبت به بسیاری از موها،به مراقبت بیشتری هم نیاز دارند.

-همچنین می توانید از مزایای روغن گرم برای موهای خود استفاده کنید.اینکار مانع از خشکی پوست و موی سر و حفظ رطوبت طبیعی آن می شود.

برس کشیدن موها

-موهای مشکی نیز مستعد شکست و ریزش هستند.بنابراین با موهایتان مهربان باشید.با برس کشیدن مناسب و به اندازه ،چربی مو را در تمام مو،از ریشه تا ساقه،پخش کنید. هر نوع برس نرمی که به آرامی روی موها کشیده شود،تاثیر زیادی بر سلامت موها خواهد داشت.

-موهای مشکی ممکن است در هنگام خواب در هم پیچیده و گره بخورند و یا چربی موها به روی بالش شما منتقل شود،بنابراین توصیه می شود موقع خواب ،موها را ببندید و یا از روبالشی بسیار لطیف برای خواب استفاده کنید.چنین توصیه ای به این علت است که پنبه، چربی طبیعی موها را به خود جذب کرده و بالش های پنبه ای می توانند باعث در هم ریختگی موها شوند.در ضمن استفاده از این روبالشی ها ،مانع از چین و چروک پوست و خطوط خواب نیز می شود.

- زمانیکه موها را شانه می زنید،آنرا به بخش های کوچکتری تقسیم کنید و به ملایمت شانه بزنید.این عمل،مانع از گره خوردن و شکست موها می شود.

-بعد از اتمام شامپو زدن موها،آنها را کاملا آبکشی نمایید،طوریکه هیچ اثری از شامپو بر روی موها باقی نماند.

- هرگز با فشارحوله و کشش موها ،آنها را خشک نکنید.به آرامی و با ضربات ملایم حوله،آب موها را گرفته و آنها را خشک کنید و یا بگذارید خود به خود در هوای باز خشک شوند.

-موها را با کش ،محکم نبندید.در ضمن از کش هایی استفاده کنید که روکشی پارچه ای داشته باشند.اینکار مانع از کندن موها توسط کش می شود.حتی می توانید کش را قبل از استفاده، با روغن مو کمی چرب کنید و یا اینکه از کلیپس یا انواع دیگر تزئیناتی که موها را نمی کشند، استفاده کنید.این اقدام، آسیب و شکست موها را به حداقل می رساند.فراموش نکنید کلیپس هایی را انتخاب کنید که تیز نباشند و آسیب بیشتری را به پوست سر وارد نکنند.

-جز در موارد بسیار ضروری،از دستگاه های حرارتی برای خشک کردن و حالت دادن موها استفاده نکنید.این دستگاه ها ،چربی طبیعی موها را از بین برده و حتی بافت طبیعی مو را خراب می کنند.

محصولات مراقبتی مو

گاهی در برخی افراد،موهای مشکی حتی کم حجم تر از موهای دیگر هستند.بنابراین در این گونه موارد،محصولاتی که باعث رشد بهتر و تقویت و حجم دهی موها می شوند را انتخاب کرده و همیشه اولویت را برای محصولات طبیعی و غیر شیمیایی در نظر بگیرید.

از شامپوهایی با PH پایین تر استفاده کنید.شامپوهایی که PH بالایی دارند ،موها را خشک می کنند.در ضمن بعد از نرم کننده ،ابتدا موها را با نوک انگشتان از هم باز کرده و بعد با شانه دندانه درشت ،آنها را به آرامی شانه بزنید.اینکار مانع از صدمه به موها می شود.

ژل ها حالت دهنده های خوبی برای موها هستند.بنابراین با انتخاب انواع بدون چربی آنها ،ظاهری طبیعی به موها بخشیده و زیبایی آنها را حفظ نمایید.

زیبا باشید.