مراقبت از پوست با مواد طبیعی بهتر از هرگونه داروهای آرایشی شیمیایی است زیرا نه تنها پوست را سالم نگه می دارد باعث می شود که پوست از دست داده شده نیز مجدد بازیابی شود.

مه شو:بدون هیچ شکی داروهای شیمیایی مورد استفاده برای پوست با استفاده از مواد طبیعی بدست می آیند. بنابراین چرا از خود مواد طبیعی که ارزان قیمت تر هم هستند استفاده نشود. نه تنها که ارزان قیمت تر هستند بلکه بسیار موثرتر هم هستند. این مرطوب کننده های طبیعی و پاک کننده عاری از عطرهای مصنوعی ، رنگ ، مواد شیمیایی و سفید کننده هستند و عوارض جانبی ندارند و با چربی مناسب و ویتامین هایی که به پوست می دهند درخشندگی لازم را به پوست می دهند.

مواد طبیعی مفید برای مراقبت از پوست :

برگ غافی :

این نوع برگ دارای خواص ضد التهابی است که باعث تسکین التهاب بر روی پوست می شود. شستشو ساده پوست با این برگ بسیار عالی است و رنگ پوست را بهتر می کند.

جلبک:

جلبک دریایی یک پاک کننده طبیعی پوست است.

استفاده از جلبک دریایی باعث رطوبت پوست می شود. و باعث جلوگیری از ظهور چین و چروک زود رس می شود و به لایه برداری پوست کمک می کند.

آرد بادام :

چربی طبیعی پوست با گذشت زمان تمام می شود. استفاده از بادام که غنی از چربی خوب است و چربی از دست رفته را باز می گرداند و با ماساژ پوست با روغن بادام به لایه برداری پوست کمک می کند و روغن بادام به روشن شدن پوست کمک می کند.

آلوئه ورا:

عصاره آلوئه ورا به صورت خمیر مفید است . اگر شما در هوای گرم و خشک زندگی می کنید استفاده از ژل آلوئه ورا به صورت منظم به رفع مشکلاتی نظیر آکنه ، خشکی پوست و پوست پوست شدن کمک می کند.

آلوئه ورا به عنوان یک تسکین دهنده و شفا دهنده پوست است.روغن رازیانه روغن رازیانه خواص ضد عفونی کننده و منقبض کننده عضلات را دارد ماساژ دادن بدن به کاهش عفونت های قارچی و یا لکه های پوست کمک می کند.

سرکه سیب:

سرکه سیب طبیعی دارای سطح متعادل اسیدیته است که از مشکلات آکنه جلوگیری می کند و باعث کاهش جای جوش می شود.

زردآلو:

زردآلو به لایه برداری طبیعی به سرعت کمک می کند . ماساژ پوست با این روغن در پاکسازی منافذ پوست بسیار مناسب است.

حنا :

دارای روغنی است که اثراتی از وانیل در آن دیده می شود. باعث بازسازی پوست می شود و در درمان اگزما مفید است.

موم:

برای مرطوب کردن پوست بسیار مفید است و در زمستان برای نرم و صاف نگه داشتن پوست بسیار موثر است.

روغن ترنج:

دارای اسید هیدروکسید است که باعث کاهش التهاب و و درمان پوست های آسیب دیده می شود. از این روغن تا حد زیادی در شستشو بدن استفاده می شود و با اضافه کردن چند قطره از اسانس ترنج باعث آرامش پوست و حتی آرامش ذهن می شود.

ادامه دارد...