h8موی سر یکی از مهمترین قسمت های سر به شمار می رود و نیاز است تا رسیدگی خاصی به آن شود. برای آنکه موی سالم و جوانی داشته باشید می توانید از راه های ساده استفاده کنید. این راه های ساده حالت مو را در هر سنی حفظ می کنند و از پیر شدن یا ریختن آن جلوگیری می کنند.

کوتا کردن مو در صورت لزوم:

نکته ای که شاید هیچ کس به آن فکر نمی کند نوع کوتاه کردن مو است. برای داشتن موهایی جوان و شاداب باید همیشه در ذهن خود داشته باشید که موی سر باید متناسب با حال هوا و فصل و همچنین نوع نگهداری شما باشد. اگر نمی توانید از موی بلند نگهداری کنید کوتاهش کنید.

مصرف ویتامینها:

استفاده از ویتامین های تقویت کننده موی سر می تواند کمک خوبی به شما برای داشتن مویی سالم کند. محققان به این نتیجه رسیده اند اکه برای جوان ماندن موی سر ویتامین های ای، بی، ث مفید است. همچنین می توانید از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی تقویت کننده و محکم کننده های مو هستند.

رژیم غذایی:

مراقب رژیم غذایی خود باشیدتا همیشه بهترین و سالمترین مو را داشته باشید. استفاده از خوراکی های مقوی که مواد مغذی فراوانی در دل خود دارند می تواند کمک به سزایی به شما کند. دانشمندان می گویند سبزیجات تیره به همراه گوشت قرمز و لبنیات کم چرب از بهترین خوراکی ها برای سلامت مو هستند.

شانه مناسب:

کاری که همه ما روزانه انجام می دهیم شانه کردن موی سر بعد از بیدار شدن از خواب است اما این نکته را توجه داشته باشید که شانه کردن در حالی می تواند به موها کمک کند که شانه مناسبی نیز داشته باشید. همیشه شانه هایی را انتخاب کنید که می توانند پوست سر شما را ماساژ داده و دانه های سفتی نداشته باشند.

محافظت موها در برابر اشعه زیانبار خورشید :

در فصل تابستان بزرگترین دشمن موهای انسان خورشید است. افرادی که مدت زیادی در نور آفتاب هستند باید از کلاه های خنک استفاده کنند تا هم گرمشان نشود و هم اینکه موهای آن هادر معرض نور خورشید نباشند. خورشید می تواند ریشه مو را ضعیف کرده وسلامتی آنرا به خطر اندازد.