موهای خیلی بلند

موهای بیش از حد بلند جلوه ی زیبایی ، خصوصا برای خانم های بالای چهل سال ، ندارد . وقتی هنوز نمای پشت موهای خیلی بلند یک خانم را دیده اید ، فکر می کند شانزده ساله است . اما از نمای روبه رو خانمی را خواهید دید که به سن بازنشستگی نزدیک می شود. موهای کوتاه شده تا کمی پایین تر از یقه ی لباس و با لایه های متانسب با فرم چهره نیز توجه ها را از گردن با پوست چروکیده منحرف می سازد .

موهای خیلی کوتاه

خیلی کوتاه یعنی چقدر ؟ در واقع قانونی برای مشخص کردن این مقدار وجود ندارد ، اما بخاطر داشته باشید آخرین نقطه ای از موها که کوتاه شده ، اجزای چهره ی کنار خود را برجسته تر می کند. پس اگر چانه ای لاغر و کشیده دارید ، هیچوقت قد موها را تا چانه کوتاه نکنید و هیچوقت فراموش نکنید موی کوتاه به معنی کنار گذاشتن سشوآر نیست . خیلی از خانم ها فکر می کنند موی کوتاه یعنی دیگر به هیچ لوازم حالت دهنده ی مو احتیاج ندارند. اما موهای کوتاه بدون استایل ، شما را شبیه زنان خانه دار قدیمی می کند. مدل های خورد و لایه لایه بسیار مدرن هستند، البته اگر مویی صاف و لخت دارید . در غیر این صورت از حالت دهنده هایی استفاده کنید که با وز موها مقابله می کنند.

عدم تغییر مدل مو برای سال ها

اگر بیش از ده سال است که مدل موهایتان تغییری نکرده ، قطعا به استایل جدید احتیاج دارید . شما هیچوقت ده سال یک لباس را نمی پوشید ، پس چرا مدل موهای خود را تغییر نمی دهید ؟ اگر از تغییرات عمده و یکدفعه ای می ترسید ، تنها یک تغییر کوچک مثل تغییر فرق موها ظاهری نو و جوان به شما می بخشد .

عدم استفاده از محصولات تازه

ترکیبات ضد پیری مثل کافئین ، درساخت بسیاری از محصولات مرتبط با مو بکار می روند آنها فواید آرایشی زیادی ، از جمله درخشندگی ، لطافت و به طور کلی ایجاد ظاهری جوان در موها ، ارائه می دهند . کوتیکول های مو از جنس لایه ی بیرونی پوست هستند ، پس منطقی است که محصولات اینچنین در سلامت و جوانی هم پوست و هم مو موثر باشند . از شامپوهای با قدرت مرطوب کنندگی بالا استفاده کنید. هیالورونات سدیم یکی از ترکیبات شامپوهای مرطوب کننده می باشد.

عدم تناسب رنگ مو با رنگ پوست

چه در سالن های زیبایی و چه در خانه موهای خود را رنگ می کنید ، نکته های بسیار کوچک تغییرات بسیار بزرگی در چهره ی شما بوجود می آورند. رنگ پوست خانم ها با افزایش سن روشن تر و شفاف تر می شود. پس رنگ مویی که در بیست و پنج سالگی برای شما مناسب بود در پنجاه سالگی خیلی زیبا نمی باشد. به رنگ مویی فکر کنید که در بچگی داشتید و به همان رنگ خانوادگی بازگردید . رنگ موهای یکنواخت و تک رنگ معمولا سن را افزایش می دهند . پس میان موهای خود هایلایت های متناسب ایجاد کنید. اگر بین دو شماره شک دارید ، رنگ روشن تر را انتخاب کنید . تضاد بین رنگ های خیلی تیره و رنگ پوست ، سن شما را بالا می برد.

موی چتری

موهای چتری خطوط روی پیشانی را می پوشاند . اما هر چتری مناسب نیست . چتری های صاف که روی پیشانی می ریزد به همه نمی آید. این نوع چتری ویژگی های سالخوردگی برخی از چهره ها را بیش از پیش نشان می دهد . به چتری هایی فکر کنید که کج هستند و به صورت لایه ای در امتداد باقی موها قرار می گیرند . این کار به اجزای چهره ظاهری جوان می بخشد . مطمئن شوید چتری ها با قد بقیه ی قسمت های مو هماهنگی داشته باشد. چتری با قد موهای تا شانه زیبایی شما رادو چندان می کند.

استفاده از یک محصول برای سال ها

وقتی بافت مو با افزایش سن تغییر می کند ، شما به فرمولی متفاوت احتیاج خواهید داشت. رشته های مو به تدریج خشک تر و شکننده تر می شوند ، بنابراین استفاده از محصولات مرطوب کننده و دوری از محصولاتی که مو را از مواد مغذی تخلیه می کنند ، مثل شامپوهای روشن کننده ی مو ، ضروری به نظر می رسد. همچنین ، همیشه محصولات و تکنیک های جدید و به روز تری روانه ی بازار می شوند که ارزش یک بار امتحان را دارند. از محصولات افزایش دهنده ی درخشندگی مو و مرطوب کننده و نرم کننده استفاده کنید.

کم حجم بودن موها

جمله ی " لاغر متناسب است " در باره ی مو اصلا صدق نمی کند . با انتخاب مدل موی مناسب برای کوتاهی ، به حجم موهای خود بیافزایید . قد موهای کم حجم به طور کلی باید حداکثر تا گردن و یا کوتاه تر و لایه لایه باشد.

موهای جوگندمی و سفید

قبل از آنکه به فکر رنگ بیافتید ، به این فکر کنید که شاید جو گندمی جذاب تر باشد . خصوصا وقتی موهای قهوه ای سفید می شوند ، به رنگ نقره ای بسیار زیبا در می آیند. اما موهای بلوند به رنگ سفید و بی روح تغییر خواهند کرد. البته اگر می خواهید موهای سفید خود را بدون رنگ نگه دارید ، باید حداقل 75 درصد آنها به رنگ سفید درآمده باشند. در غیر این صورت موها ظاهری نامرتب خواهد داشت .