محافظت در برابر آب استخر

شنا در استخر موجب آسیب رسیدن به موها خواهد شد. کلر موجود در آب استخر یک سفید کننده قوی است. کلر، مو را بی رنگ می کند و به آن ته رنگ سبز می بخشد. از موهای خود قبل از رفتن به استخر با استفاده از نرم کننده ی غلیظ محافظت کنید.بلافاصله پس از شنا موهای خود را با سرکه سیب و سپس با سودا آب کشی نمایید،کربونات و نمک اضافی و کلر را از روی موها برطرف خواهد کرد.

محافظت در برابر نور خورشید

در واقع غیر ممکن و غیر عملی است که همواره برای محافظت از موهایمان کلاه سر بزاریم . برای محافظت از موها در برابر نور خورشید یک سوم پیمانه آب را با یک دوم قاشق چایخوری ضد آفتاب با عیار محافظتی 25 مخلوط کنید و قبل از آرایش دادن موها به روی مو بپاشید.

روی موهای خود در دو سوی فرق سر ضد آفتاب بمالید، اگر متوجه شدید اینکار موهایتان را کثیف نشان می دهد از جلادنده های لب که دارای غیار محافظتی بالایی هستند استفاده کنید.

سشوار شما موهایتان را خشک می کند یا می سوزاند؟

سشوار را روی درجه بالا قرار دهید و آن را مستقیم روی موها، حدود هفت سانتی متر بالاتر از سر خود بگیرید. اگر پنج شماره شمردید و احساس کردید باقی ماندن سشوار در این حالت برایتان ناراحت کننده است بدانید که این درجه برای شما خیلی زیاد است و یا باید با تغییر حالت از آسیب رساندن به موها جلوگیری کرد.

هنگام استفاده از سشوار حتی اگر آن را روی درجه ی حرارت بالاتری قرار می دهید حدود فاصله از سر و موهایتان را حفظ کرده و تا 12 سانتی متر افزایش دهید ، چرا که در این حالت هم موهای خود را به آرامی خشک کرده و هم نسبت به سلامت و آسیب نرساندن به آنها اطمینان دارید.

محافظت از مو