ـ زردآلو : این میوه زرد رنگ کوچک اما قدرتمند است. زردآلو بیش از صد سال است که در ناحیه هیمالیا دارای اهمیت ویژه ای است. تحقیقات نشان می دهد که زردآلو دارای بالاترین سطح و گسترده ترین طیف از کارتنوئیدها و آنتی اکسیدان است که کمک می کند به جلوگیری از بیماریهای قلبی ، کاهش سطح کلسترول بد و محافظت در برابر سرطان.

دانه زرد آلو نیز دارای خواصی می باشد که نباید آنها را نادیده گرفت از جمله اینکه تقویت سیستم تنفسی ، کاهش سرفه و آسم را بدنبال خواهد داشت. جانب احتیاط را رعایت کنید نوک دانه زردآلو حاوی مواد شیمیایی است که باعث افزایش اضطراب در سیستم بدنی می شود بنابراین برای بهره مندی از مزایای این میوه نوک دانه را بکنید و آن را میل کنید. بعلاوه بیشتر از روزی 5 دانه در روز مصرف نکنید.

ـ کمتر بخورید : آیا به دلیل دیگری غیر از کاهش وزن نیاز دارید تا کمتر غذا بخورید؟ در تحقیقات گسترده ای که در رابطه با رژیم غذایی صورت گرفته است یک نکته حائز اهمیت وجود دارد و آن هم تمایل به کم خوردن است. علت آن این است که در صد ساله گذشته افراد با حقوق کمتری زندگی می کردند و آنها کمتر از متوسط غذا مصرف می کردند به همین دلیل اندامی متناسب داشتند. حتی بسیاری از آنها به دلیل مشکلات موجود روزه می گرفتند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که آنها زمانیکه احساس می کردند سه چهارم شکم آنها پر شده است دست از خوردن می کشیدند.

بسیاری از مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که کاهش مصرف کالری میزان امید به زندگی را در حیوانات افزایش می دهد و بسیاری از پزشکان معتقدند که این امر در رابطه با انسانها نیز کاربرد دارد.

ـ رژیم غذایی مدیترانه ای : آیا می خواهید طول عمر بیشتری داشته باشید؟ پس بهتر است نگاهی به رژیم غذایی مدیترانه ای بیندازید. اما مراقب باشید زیرا برخی از تحقیقات نشان می دهد که صرفا برخی از مواد غذایی مدیترانه ای سبب افزایش طول عمر می شوند و این در مورد بقیه صدق نمی کند.

بطور سنتی رژیم غذایی مدیترانه ای برای مصرف زیاد روغن زیتون ، حبوبات ، غلات ، حبوبات تصفیه شده ، میوه ها ، سبزیجات ، مصرف متوسط ماهی ، لبنیات ، شراب و مصرف کم گوشت معروف است. این عبارت در بین آنها مشهور است که تا می توانید سبزیجات مصرف کنید و استفاده از گوشت را محدود کنید و از مقداری شراب نیز لذت ببرید. محققان به بررسی رژیم غذایی 23 هزار شهروند یونانی پیر پرداخته اند که افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای به شیوه ای سنتی تبعیت کرده بودند ، احتمال افزایش طول عمرشان نسبت به بقیه بیشتر بود.

برخی از جنبه های این رژیم غذایی نظیر مصرف زیاد سبزیجات ، میوه ها ، آجیل ، روغن زیتون و حبوبات و مصرف کم گوشت سبب افزایش طول عمر می شود و این در حالی است که مصرف غلات ، لبنیات و ماهی کمکی به داشتن زندگی طولانی نمی کند.

با رعایت نکات بالا و داشتن یک رژیم غذایی سالم از زندگی خود لذت ببرید.