بیماری آرتروز در اثر التهاب ، درد و خشکی و سفتی مفاصل به وجود می آید. افراد میانسال ، خصوصا بالای 50 ، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

در علم پزشکی امروز بیش از 200 نوع از آرتروز شناخته شده و علایم بیماری تا حد زیادی به نوع آن بستگی دارد. با این وجود هنوز هم فاکتور هایی مثل سن ، جراحت ، پارگی مفاصل ، اختلال عملکرد سیستم ایمنی بدن ، عفونت ، برخی از انواع بیماری و غیره از جمله موثرترین عوامل بروز بیماری در نظر گرفته می شوند.

نکته ی بسیار منفی درباره بیماری آرتروز این است که زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از فعالیت های عادی را برای فرد مبتلا غیر ممکن می سازد . این بیماری دردی عمیق را ، خصوصا در ناحیه ی پا ، زانوها و یا مچ پا ایجاد می کند. به همین دلیل ، درمان آرتروز در اسرع وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

داروهای زیادی به اسم درمان آرتروز در داروخانه ها وجود دارد ، اما عوارض جبران ناپذیر و صدمات بسیاری به بدن وارد می آورند. شما می توانید از درمان های طبیعی جایگزین استفاده کنید که در برخی از موارد تاثیرات مثبت آنها از نظر علمی نیز ثابت شده است. ما در این قسمت نمونه ای از بهترین درمان های طبیعی بیماری آرتروز را معرفی می کنیم :

زردچوبه زردچوبه یکی از گیاهان معجزه آسا محسوب می شود . این گیاه خواص ضد التهاب فراوانی دارد ، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و مثل آنتی اکسیدانی بسیار قوی با سرطان مبارزه می کند.

مطالعات نشان می دهند زردچوبه در بهبود بیماری آرتروز بسیار موثر است ، می توانید زردچوبه را مثل قرص استفاده کنید و یا چای زردچوبه را امتحان نمایید.

کندر روغن کندر از شیره ی درخت کندر ، که در کشور هند ریشه دارد ، گرفته می شود. بسیاری از متخصصان از این گیاه دارویی به دلیل خواص ضد التهاب آن استفاده می کنند.

این روغن جادویی راه لکوترین ، یعنی ماده ای که به مفاصل سالم در اثر بیماری خود ایمنی حمله می کند ، را مسدود می نماید. روغن کندر را نیز می توانید مثل کپسول ، چای و یا به صورت موضعی استفاده نمایید.

چای سبز این چای حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که به کاهش وزن و بهبود عملکرد مغز کمک می کند. مصرف منظم این چای سرعت پیشرفت بیماری هایی مثل پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد و در درمان سرطان نیز بسیار موثر است.

چای سبز همچنین یکی خواص ضد التهای فراوانی دارد و در درمان آرتروز بسیار موثر است . می توانید آن را مثل چای دم کنید و یا قرص آن را مصرف نمایید.

زنجبیل زنجبیل هم سرشار از ترکیبات ضد التهابی است که به درمان آرتروز کمک می کنند. استفاده از تکه های زنجبیل تازه در چای در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و مبارزه با ورم مفاصل موثر است.

در صورتی که درگیر بیماری آرتروز شده اید ، حداقل روزی یک لیوان چای زنجبیل بنوشید . می توانید برای تشدید خواص آن از کمی لیمو و یا برگ نعناع در چای خود استفاده نمایید.

آلوئه ورا آلوئه ورا برای درمان اگزما ، آفتاب سوختگی و دیگر مشکلات پوستی ، به دلیل خواص درمانی و آرام بخشی بالا ، بسیار موثر است.

استفاده ی موضعی از گیاه آلوئه ورا در ناحیه ی مفاصل دردناک ، به کاهش درد و دیگر علایم بیماری کمک می کند. انواع مختلفی از کرم ، روغن و نوشیدنی های آلوئه ورا وجود دارد که می توانید برای درمان آرتروز از آنها استفاده نمایید.

علاوه بر این ها ، در صورت ابتلا به بیماری ، باید از نظر فیزیکی فعال باشید . ورزش هایی مثل یوگا ، شنا ، پیاده روی و یا پیلاتس بسیار مناسب هستند. همچنین باید از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و در کنار این موارد ، گیاهان معرفی شده در این مقاله را استفاده نمایید.