خیار گفته می شود که بطور طبیعی یک اثر قابض طبیعی بر روی پوست دارد که باعث کاهش چربی و لکه های پوست می شود.بنابراین دستورالعمل های خانگی جهت تهیه ماسک خیار بسیار مفید و موثر واقع می شوند.

خیار یک منبع عالی از سیلیس است یک ماده معدنی که بافت پوست را همبند نگه می دارد و در تقویت آن نقش دارد.سیلیس مزایای بسیاری برای پوست دارد به همین دلیل در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست یافت می شود. شما به جای خرید این محصولات می توانید براحتی ماسک خانگی تهیه کنید.

مزایای خیار برای پوست

خیار دارای اثر خنک کنندگی بر روی صورت است و زمانیکه آن را بر روی پوست می گذارید اگر بیش از 5 دقیقه زمان بگذرد این میوه شروع به جذب چربی موجود در منافذ پوست می کند.

اگر در برخی از نواحی صورت شما دانه های سر سیاه وجود دارد این ماسک می تواند در از بین بردن انها نقش داشته باشد. به آسانی با مالش دادن آن در نواحی موردنظر می توانید از شر دانه های سرسیاه خلاصی پیدا کنید.

همانطور که در بالا اشاره کردیم خیار منبع غنی از سیلیس است که برای سلامت پوست مفید بوده و مواد مغذی را برای آن فراهم می کند و سبب چوانسازی پوست خواهد شد.

سیلیس همچنین این توانایی را دارد که بافت همبند پوست را محکم نگه دارد و در نتیجه ماسک های حاوی خیار ضد چین وچروک می باشند.

لکه های تیره ، حلقه های تیره ، پف زیر چشم با استفاده از این ماسک ها به حداقل می رسد و بافت کلی پوست بهبود می یابد.

طرزتهیه 1

مواد لازم

ـ نصف فنجان جو ـ 2 قاشق غذاخوری عسل ـ یکعدد خیار قطعه قطعه ـ 5 قاشق غذاخوری ماست یا شیر

در یک مخلوط کن تکه های خیار را اضافه کرده و تا زمانی که ترکیبی شبیه رب داشته باشیم. سپس عسل و ماست را به ترکیب اضافه نموده و خوب مخلوط می کنیم سپس جو را به مواد اضافه کرده و خوب ترکیب می کنید. این مواد را درون کاسه ریخته و بگذارید داخل یخچال تا خنک شود. سپس صورت خود را بشویید و به آرامی ماسک را بر روی صورت خود بمالید. اگر پوست خشکی دارید توصیه می شود به جای ماست از شیر استفاده کنید. طرز تهیه 2

مواد لازم

ـ یکعدد خیار ـ 2/1 قاشق چایخوری آب لیمو ـ یکعدد سفیده تخم مرغ

پوست را کنده و آن را به قطعات نازک برش بزنید. سپس آن را در مخلوط کن ریخته تا خمیر نرمی بدست آید. پوره خیار را در ظرفی جداگانه ریخته و آب لیمو را به آن اضافه کنید و سپس سفیده تخم مرغ را به ترکیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را به آرامی بر روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت بماند و بعد آن را آبکشی کرده و با حوله تمیز صورت خود را خشک کنید.

طرزتهیه 3

مواد لازم

ـ 1 عدد خیار ـ 1 عدد سفیده تخم مرغ زده شده ـ 3 عدد برگ نعناع ـ نصف فنجان ماست

خیار را در یک مخلوط کن ریخته تا پوره بدست آید.سپس برگ نعناع را به ان اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ریز شود و در آخر سفیده تخم مرغ و ماست را به ترکیب اضافه کنید. این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید.