ماساژ گردن

شبها، گردن را با کرم ماساژ دهید، به این ترتیب که مقداری کرم را با سر انگشتان روی گردن بگذارید و دست را از پایین به طرف بالا به شکل ضربه های آهسته ای حرکت دهید.

یکی از بهترین و آسانترین کرمهای خاص گردن را می توانید از مخلوط مساوی لانولین و کره کاکائو بسازید.

لانولین و کره کاکائو را در ظرفی بریزید و روی بخار آب کمی حرارت دهید تا ذوب شود و باهم بیامیزد. کرم به دست آمده را شبها روی گردن بمالید و صبحها بشویید.

روغن بادام زمینی و یا روغن ذرت نیمگرم هم برای ماساژ گردن مناسب است.

کره کاکائو و روغن بادام زمینی یا ذرت

کرم تقویت کننده پوست گردن را به این شکل بسازید :

یک قاشق غذاخوری کره کاکائو، یک قاشق غذاخوری لانولین، نصف فنجان روغن بادام زمینی یا روغن ذرت، چهار قاشق غذاخوری آب.

روغنها را درون ظرفی به آرامی حرارت دهید تا ذوب شود، سپس آب را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

ماده به دست آمده را در ظرفی غیر فلزی بریزید و در یخچال بگذارید. هنگام استفاده، مقداری کرم روی پوست گردن پخش کنید و از پایین به طرف بالا، پوست گردن را ماساژ دهید.

راست نگهداشتن سر

بهترین تمرین برای راست نگهداشتن سر، همان تمرین قدیمی راه رفتن و حمل کتاب بر روی سر است. این تمرین به شما کمک می کند که در همه حال سر را راست نگه دارید و گردن را در حال طبیعی خود قرار دهید.

این تمرین را در اتاق انجام دهید و روزی چند دقیقه در حالی که کتابی بر سر گذاشته اید طول و عرض اتاق را بپیمایید. بعد می توانید در همین حال از اتاق بیرون بروید و در خانه این تمرین را انجام دهید. پس از مدتی عادت خواهید کرد همیشه گردن را راست نگهدارید و سر را کمی جلو بیاورید. به این شکل گردن بهترین وضعیت را دارد و شکل طبیعی خود را از دست نمی دهد.

این عمل نه تنها از نظر زیبایی پوست و به دور ماندن از چین و چروک زودرس موثر است، بلکه در سالم ماندن نظم مهره های گردن و ساختمانی درونی آنهم تأثیر فراوانی دارد.

اگر شبها، بالش زیر سر نگذارید به زیبایی گردن کمک کرده اید، زیرا در آنصورت پوست گردن در بهترین شکل قرار گرفت.