در میان مدل‌های متنوع لباسی که برای سال 2017 معرفی شده‌اند چیزهای غیرمعمول و عجیب زیادی می‌توان یافت مثل کفش‌های پشت باز یا شلوارهای جین چند رنگ که شاید اولین انتخاب ما برای پوشیدن نباشند. اما در این میان لباس‌های گلدار همچنان جایگاه خود را در میان لباس‌های زنانه حفظ کرده‌اند و البته با تغییراتی کوچک به دنیای مد بازگشته‌اند. شاید به نظر بیشتر خانم‌ها پوشیدن لباس گلدار یک ریسک باشد و خطر تبدیل شدن به استایل مادربزرگ‌ها یا نقطه مقابل آن یعنی جلب توجه بیش از حد را در پی داشته باشد. اما با چند ترفند ساده و خلاقیت در ترکیب لباس‌های گلدار با لباس‌های دیگر می‌توانید شیک و امروزی و موقر باشید.

لباس‌های گلدار چند سالی است که جزو ترندهای لباس زنانه به شمار می‌روند و در انواع لباس‌ها از مانتو و لباس‌های روزمره گرفته تا لباس مجلسی نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما استایل گلدار تنها یک نوع نیست و انواع مختلفی دارد، با تغییر در فرم و سایز گل‌ها و رنگ‌بندی آن‌ها طرح‌های متنوعی به وجود می‌آید که هرکدام کاربرد و مشتریان خاص خود را دارد. اما نوعی از لباس‌های گلدار که در فصل تابستان امسال مد روز هستند انواع اصطلاحا گل درشت با رنگ‌های روشن و تند هستند که شاید از نظر بیشتر خانم‌ها پوشیدن این مدل‌ها ریسک زیادی داشته باشد اما اگر می‌خواهید مد روز باشید و خلاقیت خود را در شیک‌پوشی به رخ بکشید این روش‌ها را برای پوشیدن لباس‌های گلدار امتحان کنید.

مانتوی بلند گلدار با شلوار جین

مانتو، یکی از مهم ترین لباس‌های گلدار

گفتیم که پوشیدن لباس گلدار به خصوص طرح‌های مدل جدید امسال نیاز به ریسک پذیری دارد و بسته به این که شما چقدر ریسک پذیر هستید می‌توانید لباس گلدار خود را انتخاب کنید. در این میان مانتوهای تابستانی گلدار مشتریان زیادی دارند اما ممکن است ترکیب کردن چنین مانتویی با لباس‌های دیگر بدون این که ظاهر فرد ناهماهنگ به نظر برسد کار سختی باشد. اما فراموش نکنید که بزرگ‌ترین تحولات در دنیای مد با خطر کردن به وجود آمده‌اند و اگر می‌خواهید شیک‌پوشی و جسارت خود را در فشن به رخ بکشید باید این خطرات را نیز بپذیرید. حال اگر به دنبال یک مانتوی گلدار زیبا برای تابستان هستید یک مدل بلند و گشاد که تا حدی شبیه کیمونو باشد و پارچه سبکی داشته باشد با شلوار جین در عین پوشیدگی کامل ترکیبی عالی خواهد بود.

ترکیب لباس گلدار با طرح چهارخانه و راه راه

ترکیب طرح‌های لباس از پیچیده‌ترین اصول استایل به شمار می‌رود که مهارت در آن نیاز به تمرین و داشتن حس زیبایی‌شناسی قوی دارد. در این میان طرح‌های گلدار محدودیت بیشتری دارند و آن‌ها را با هر طرح لباسی نمی‌توان ترکیب کرد به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند اگر در ترکیب طرح‌ها مبتدی هستید بهتر است لباس گلدار خود را با لباس‌های ساده و بدون طرح بپوشید و رنگ آن‌ها را از میان رنگ‌های موجود در طرح گلدار لباس خود انتخاب کنید. اما اگر اهل تجربه چیزهای جدید هستید ما پیشنهاد بهتری برای شما داریم، شما می‌توانید لباس‌های گلدار را با طرح چهارخانه تک رنگ بپوشید، مثلا اگر بلوز گلدار شما زمینه آبی با گل‌های صورتی و برگ‌های سبز دارد یک دامن چهارخانه ریز سبز و سفید به خوبی می‌تواند با آن هماهنگ شود. همچنین طرح راه راه ساده نیز با طرح گلدار هماهنگی بالایی دارد به شرطی که رنگ آن هماهنگ با طرح لباس انتخاب شود و یا این که از طرح کلاسیک راه راه سیاه و سفید استفاده کنید.

شلوار بلند گلدار

لباس‌های گلدار مثل شلوار

شاید پوشیدن مانتو یا بلوز گلدار برای بیشتر خانم‌ها مشکلی نداشته باشد اما وقتی نوبت به شلوار گلدار می‌رسد شرایط عوض می‌شود. از نظر بیشتر مردم پوشیدن شلوار طرح‌دار کار مناسبی نیست چه برسد شلوار گلدار. اما همه چیز به اصل هماهنگی بستگی دارد یعنی زمانی که شما تعادل لازم را در لباس‌های خود برقرار کنید همه چیز عالی به نظر خواهد رسید پس می‌توانید یک شلوار گلدار چندرنگ با گل‌های درشت هم بپوشید به شرطی که بقیه لباس‌های شما ساده و ترجیحا تکرنگ باشد تا تعادل لازم در تیپ شما برقرار شود.

اکسسوری‌‌هایی به شکل گل

طبیعی است که همه جسارت و ریسک پذیری لازم را برای پوشیدن لباس‌های گلدار دارند و بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند لباس‌های ساده بپوشند و دردسر کمتری برای ترکیب کردن آن‌ها داشته باشند اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید از ترند لباس گلدار سال 2017 بی‌بهره بمانید بلکه اکسسوری‌ها همیشه زمینه مناسب را برای ایجاد تنوع و خلاقیت در استایل شما ایجاد می‌کنند و می‌توانید به جای لباس گلدار از اکسسوری گلدار استفاده کنید مثلا کیف گلدار، کفش‌های گلدار و جواهرات به شکل گل که از زیباترین و جالب‌ترین ترندهای جواهرات برای امسال نیز به شمار می‌روند.

رنگ زرد، بهترین رنگ برای ترکیب با لباس‌های گلدار

اگر زرد رنگ محبوب شماست و با رنگ پوستتان نیز هماهنگی دارد پس به راحتی می‌توانید لباس گلدار هم بپوشید. این رنگ با طرح گلدار هماهنگی زیادی دارد و معمولا هر نوع پارچه گلداری را می‌توان با رنگ زرد به سادگی ترکیب کرد. مثلا یک شال زرد با مانتوی گلدار و یا کفش زرد پاشنه بلند با لباس مجلسی گلدار همیشه ترکیب زیبایی به وجود می‌آورند که سرزنده و شاد و مناسب فصل گرم تابستان نیز هست.

منبع: مجله قرمز

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.