f5

مه شو: برای داشتن پوستی شاداب، درخشان و زیبا این قوانین طلایی را رعایت نمایید

1- شیوه مراقبت نرمال و ثابتی را برای پوست خود در نظر بگیرید. درواقع، روشی را انتخاب و دنبال کنید که پوست شما، به آن خوب پاسخ می دهد.

2- قبل از خواب، حتما آرایش صورت خود را پاک نمایید. پاک کننده ای مناسب پوست خود انتخاب کنید. استفاده از پاک کننده های خیلی قوی، چربی طبیعی پوست شما را از بین خواهند برد. محصولاتی که برای پوست های مستعد لک؛ تهیه شده اند، می توانند موجب خشکی بیش از حد پوست شده و آن را در برابر عوامل خطرناک محیطی، آسیب پذیر می کنند. آن دسته از پاک کننده هایی که حاوی عصاره ها و ویتامین ها هستند، ملایم تر می باشند. عصاره های طبیعی با ویژگی ایجاد تعادل و آرام بخشی پوست، مانع از ایجاد لکه ها بر روی پوست می گردند.

3- کرم های مرطوب کننده را هرگز فراموش نکنید. برای آن دسته از افرادی که از خشکی زیاد پوست خود شکایت دارند، استفاده روزانه و منظم از مرطوب کننده های حاوی گلیسیرین به منظور مرطوب نگه داشتن پوست و حفظ رطوبت آن و نیز، جبران خشکی پوست بسیار لازم و ضروری می باشد.

4- برای داشتن پوستی درخشان؛ لایه برداری از آن، فاکتور بسیار مهمی محسوب می گردد. با لایه برداری منظم پوست، سلول های مرده آن از بین رفته و بافت پوست شما بهبود می یابد. در واقع، با لایه برداری؛ پوست، خود را بازسازی می کند. هنگام استفاده از لایه بردارها، سعی نمایید با حرکات دورانی این کار را انجام دهید زیرا با انجام این عمل، علاوه بر عمل لایه برداری پوست و نرم و درخشان تر ساختن آن، موجب بهبود و تقویت گردش خون زیر پوست نیز خواهید شد.

5- علاوه بر مراقبت های خارجی، به پوست خود از درون نیز، باید بسیار توجه کنید. این بدان معناست که آب کافی بنوشید، میوه های آبدار و سبزیجات تازه مصرف نمایید تا پوست خود را تغذیه کرده و آن را شاداب و شفاف نگه دارید.

6- برای داشتن پوستی با نشاط، به اندازه کافی ( 7 تا 8 ساعت) بخوابید.

7- حتما در هنگام خارج شدن از منزل، از کرم های ضد آفتاب با SPF مناسب پوست خود، استفاده نمایید. سعی کنید صورت، گردن و قسمت باز شانه ها را حتی زمانی که آفتاب بطور مستقیم نمی تابد، با کرم ضد آفتاب پوشش دهید. این امر، برای حفظ جوانی پوست و محافظت از آن در برابر سرطان بسیار اهمیت دارد.