کره بادام زمینی کالری بالایی دارد و مصرف آن برای کسانیکه قصد کاهش وزن دارند کابوس است.برخی از متخصصین تغذیه معتقدند که کره بادام زمینی هرچند کالری بالایی دارد اما می تواند اشتها را سرکوب کند و شما را به داشتن یک رژیم غذایی سالم ترغیب نماید. کره بادام زمینی یک میان وعده سالم و خوشمزه بشمار می آید که از شما در برابر بیماری های خاص نظیر آلزایمر ، سنگ کیسه صفرا مراقبت کرده و همچنین از میزان بالایی آنتی اکسیدان ، پتاسیم ، ویتامین ها و مواد معدنی برخوردار است که برای سلامتی بسیار ضروری می باشند.در این مقاله برخی از فواید کره بادام زمینی و استفاده از آن در رژیم غذایی را مورد اشاره قرار می دهیم.

کمک به کاهش وزن و ساخت عضله

اگر شما بدنبال ماده غذایی هستید که هم بتواند سطح تستوسترون را در بدن شما افزایش داده و هم در کاهش وزن نقش داشته باشد مصرف کره بادام زمینی توصیه می شود. مصرف این ماده خوراکی بطور روزانه سطح انرژی شما را بالا نگه داشته و در انجام تمرینات ورزشی دشوار به شما کمک خواهد کرد. اگر به دنبال راه های طبیعی برای افزایش توانایی های عضله سازی هستید پس خوردن مواد غذایی که به تولید تستوسترون در شما کمک می کنند توصیه می شود.

بادام زمینی و کره بادام زمینی سطح سالمی از روی را ارائه می دهد. روی یک ماده مغذی شناخته شده است که با سطوح هورمون ها و افزایش سطح هورمون تستوسترون در ارتباط است و اگر در 4 هفته بطور منظم و روزانه مصرف گردد این افزایش در سطح تستوسترون در بدن شما رخ خواهد داد. طبق مطالعات صورت گرفته بر روی عضلات می توان گفت مردانی که مقدار زیادی چربی های اشباع نشده مانند چربی موجود در کره بادام زمینی استفاده می کنند سطح تستوسترون بالاتری نسبت به کسانی که از مصرف آن اجتناب می کنند ، خواهند داشت. با افزایش مصرف چربی های سالم و روی شما ممکن است متوجه تفاوت در سرعت عضله سازی و حفظ سطح چربی به دلیل افزایش تستوسترون شوید و همچنین میل جنسی شما نیز ممکن است افزایش پیدا کند.

تا آنجا که به کاهش وزن مربوط می شود ممکن است کاهش مصرف چربی را دلیل کاهش وزن بدانیم اما در این مورد کره بادام زمینی ثابت کرده است که چربی خاصی است که می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند. طبق مطالعات صورت گرفته افرادی که در رژیم غذایی خود از آووکادو ، روغن زیتون و کره بادام زمینی استفاده می کنند به احتمال بیشتری وزن از دست خواهند داد. کره بادام زمینی یک ماده غذایی سرشار از پروتئین است که انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه فراهم می کند و احساس سیری را پس از مصرف آن خواهید داشت.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

بسیاری از ما در حال حاضر می دانیم که کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است.همچنین این ماده خوراکی غنی از پتاسیم است که یک ماده معدنی برای تنظیم مایعات در بدن بشمار می آید. یک وعده از کره بادام زمینی حاوی 208 میلی گرم پتاسیم است که برای حفظ سلامت قلب و کلیه مفید می باشد همچنین باعث می شود تا تمام ارگان های بدن عملکرد طبیعی داشته باشند. علاوه بر این کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است که در تولید انرژی و رشد استخوان ها نقش دارد. همچنین ویتامین های E و B6 موجود در این نوع کره در محافظت از قلب و کمک به عملکرد طبیعی مغز نقش دارد.

دستگاه گوارش ، پوست و اعصاب شما نیز می توانند از مزایای کره بادام زمینی بهره مند شوند. طبق تحقیقات صورت گرفته کره بادام زمینی سرشار از نیاسین ، فولات - ممانعت از ابتلا به بیماری های قلبی - ، تیامین - به بدن در تبدیل کربوهیدرات به انرژی کمک می کند - ، ریبوفلاوین - کمک به سوخت و ساز چربی ، کربوهیدرات ها و پروتئین - است. همچنین مقادیر کمی از مس ، سلنیوم ، منگنز، و آهن در کره بادام زمینی به چشم می خورد و هنگامی که با یک رژیم غذایی سالم همراه شود بدن می تواند به سطح مناسبی از این مواد معدنی دست پیدا کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

همانطور که اشاره کردیم کره بادام زمینی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. بادام زمینی دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان است که در این زمینه می تواند رقیب برخی از میوه های سرشار از آنتی اکسیدان شود. رسوراترول نوعی از آنتی اکسیدان است که در انگور قرمز و شراب قرمز یافت می شود و بهتر است بدانید که این نوع از آنتی اکسیدان در بادام زمینی نیز مشاهده شده است که مانع آسیب دیدن رگ های خونی شده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. رسوراترول همچنین می تواند در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نقش داشته باشد.

کره بادام زمینی به نسبت میوه هایی نظیر سیب ، هویج ، چغندر ، تمشک و توت فرنگی از میزان آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. یک گروه از دانشمندان بر روی سطح آنتی اکسیدان کره بادام زمینی تحقیق کرده اند و دریافتند که حاوی غلظت بالایی از پلی فنل است که به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر که در آسیب های سلولی نقش دارند کمک خواهد کرد. بعلاوه آنها اضافه می کنند که بادام زمینی بوداده شده و یا کره بادام زمینی میزان آنتی اکسیدان خود را تا حدود 22% افزایش می دهند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان

طبق تحقیقات صورت گرفته مصرف کره بادام زمینی 5 بار در هفته امکان ابتلا به بیماری های قلبی را تا 50% کاهش می دهد و علت این امر آن است که بادام زمینی میزان التهاب را در سراسر بدن کاهش می دهد و رگ های خونی اطراف قلب سالم تر و قوی تر خواهند بود و در عین حال سطح کلسترول بد را در خون کاهش می دهد.بعلاوه کسانی که از آجیل بادام زمینی حداقل 4 بار در هفته استفاده می کنند تا حدود 37% میزان ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب در آنها کاهش می یابد.

علاوه بر سلامت قلب ، اسید فولیک ، اسید فیتیک و رسوراترول موجود در کره بادام زمینی احتمال ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش خواهد داد.سومین سرطان شایع در سطح دنیا سرطان روده بزرگ است که محققان دریافتند مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی دو یا چند بار در هفته 27% میزان ابتلای مردان به این بیماری را کاهش خواهد داد. فیتواسترول موجود در بادام زمینی که مولکول های گیاهی مربوط به کلسترول هستند در کاهش کلسترول بد و حفاظت از فرد در مقابل سرطان ریه ، معده و پروستات نقش دارند.

مناسب حافظه و سلامت مغز

علاوه بر اینکه کره ادام زمینی در سلامت قلب و بدن نقش دارد می تواند آن را در از بین بردن بیماری هایی نظیر آلزایمر نیز موثر دانست.محققان معتقدند که هردو نیاسین و ویتامین E موجود در کره بادام زمینی از جمله مواد مغذی هستند که در محافظت در برابر ابتلا به آلزایمر و زوال شناختی نقش دارند.

طبق مطالعه صورت گرفته بر روی 4 هزار فرد بالای 65 سال یا مسن تر، محققان دریافتند که آنهایی که میزان نیاسین بیشتری مصرف کرده اند بهتر از سایرین به حفظ توانایی های شناختی خود پرداخته اند. همچنین در تحقیق دیگری که در طی 4 سال بر روی 815 نفر بالای 65 سال صورت گرفت نشان می دهد که آنهایی که ویتامین E را از طریق مواد غذایی نظیر کره بادام زمینی مصرف کرده اند کمتر به آلزایمر مبتلا شده اند. همچنین کسانیکه که هردو یعنی ویتامین E و نیاسین را مصرف کرده اند تا حدود 70% شانس خود را در ابتلا به بیماری آلزایمر کاهش داده اند.

یک اونس بادام زمینی حاوی 3 میلی گرم ویتامین E است که 20% از مصرف توصیه شده روزانه را تامین می کند. پس بنابراین برای سلامت مغز و کاهش ابتلا به آلزایمر توصیه می شود که از کره بادام زمینی که سرشار از مواد مغذی است استفاده نمایید.