دارچین ادویه ای است که در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد و از پوست درخت دارچین تهیه می شود.زمانیکه پوست را برمی داریم آن را چوب دارچین می نامیم.دارچین بعنوان دارو در سیستم درمانی سنتی استفاده می شود. شما می توانید از دارچین تازه در چای ، طبخ مواد غذایی و از پورد آن بر روی نان و دسر استفاده کنید.

کاهش قند خون

اثرات دارچین بر سطوح قند خون افراد مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج امیدوار کننده ای پیدا شده است.در یکی از تحقیقات صورت گرفته برای مردمی که چاق بوده و مبتلا به اختلال تحمل قند ناشتا بودند مصرف عصاره دارچین دو بار در روز توصیه شد.پس از دو هفته مشاهده شد که عصاره دارچین سطح قند خون این افراد را بطور قابل توجهی کاهش داده است.در نتیجه خواص آنتی اکسیدانی آن که کاهش قند را منجر می شود ممکن است از ابتلا به بیماری قلبی و دیابت بکاهد.طبق مطالعاتی که در سالهای بعد صورت گرفت دانشمندان دریافتند که چوب دارچین نیز کاهش قند خون را بهمراه خواهد داشت.

کاهش کلسترول

طبق مطالعات صورت گرفته به برخی از بیماران مبتلا به دیابت پودر دارچین داده شد که علاوه بر قند خون ، سطح کلسترول ناسالم را نیز در خون آنها کاهش داده است.بطور خاص سطح تری گلیسیرید 23 تا 30 % کاهش یافته بود و همچنین سطح کلسترول بد نیز 7 تا 27 % کاهش می یابد.پس می توان گفت که چوب دارچین برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

کاهش درد عضلات

با کاهش التهاب چوب دارچین ممکن است درد پس از تمرینات سخت را هم کاهش دارد.در یکی از تحقیقات از زنانی که فعالیت ورزشی انجام می دادند خواسته شد تا دارچین و زنجبیل را بطور روزانه مصرف کنند. پس از شش هفته دانشمندان دریافتند کسانیکه 3گرم پودر دارچین در روز مصرف کرده اند درد عضلانی کمتری نسبت به بقیه دارند.

مبارزه با سرطان

دانشمندان پس از سالها تلاش دریافتند که عصاره دارچین بر روی سلول های تومور تاثیر می گذارد و این سلول های تومور از سرطان غدد لنفاوی ، پوست ، گردنه رحم و روده بزرگ بودند. پزشکان دریافتند که دارچین بطور قابل توجهی مانع از رشد سلول های تومور شده و حتی برخی از سلول های تومور را می کشد.بعلاوه آنها اعلام کردند که دارچین پتانسیل جایگزینی را در درمان تومور دارد.