چای زنجبیل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و می تواند سرماخوردگی ، سوءهاضمه را درمان کند. در ادامه این مقاله در رابطه با فواید چای زنجبیل بطور مختصر توضیحاتی را ارائه می دهیم.

زنجبیل یک ادویه طبیعی و معطر است که در تمدن های باستانی آسیایی برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. چای زنجبیل که از ریشه آن تهیه می شود دارای خواص دارویی شناخته شده است. این ریشه گیاهی که زنجبیل نامیده می شود سرشار از ویتامین B6 وC ، پتاسیم ،منیزیم و روغن های مفید است که برای بدن خواص درمانی بسیاری دارند.

ـ کمک به هضم غذا : چای زنجبیل به هضم بهتر غذا کمک می کند. هنگامی که فرد این چای را می نوشد شیره های گوارشی ترشح می شوند که باعث شل شدن عضلات روده ها شده که این امر سبب خنثی کردن اسیدهای معده می شود و این سبب هضم سریع تر غذا می شود. بعلاوه مشکلات افرادی که دارای نشانه های مرتبط با سوءهاضمه هستند مانند نفخ ، گاز معده ، تهوع و استفراغ را تسکین می دهد.

ـ تقویت سیستم ایمنی بدن : مصرف چای زنجبیل باعث می شود که سیستم ایمنی بدن فرد قوی شود و علت آن این است که زنجبیل حاوی مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان است که به افزایش سیستم ایمنی بدن فرد کمک می کند. در نتیجه این شخص در برابر هرگونه عفونت یا بیماری محافظت می شود.

ـ درمان درد قاعدگی : درد و گرفتگی عضلات در دوران قاعدگی را که بسیاری از بانوان تجربه کرده اند را تسکین می دهد. زنجبیل گیاهی است که خاصیت ضد اسپاسم دارد.بنابراین زمانی که یک خانوم دل درد را تجربه می کند ، مصرف چای زنجبیل آن را در هدایت جریان خون به ناحیه لگن کمک می کند در نتیجه سبب رهایی فرد از انسداد ، گرفتگی و اسپاسم می شود.

ـ درمان سرماخوردگی : مصرف منظم چای زنجبیل به درمان علائم سرماخوردگی کمک می کند. چای زنجبیل که طبیعت بسیار گرمی دارد تعریق را در فرد افزایش می دهد که این امر سبب کاهش تب می شود. همچنین این گیاه در تسکین گلو درد و باز کردن سینوس های بسته شدن در فرد موثر است.

ـ مبارزه با بیماریهای حرکتی : زمانیکه به یک سفر جاده ای می روید سعی کنید حتما چای زنجبیل همراه خود ببرید. مصرف این چای به کاهش بیماری حرکت ( حالت تهوع در اثر حرکت ماشین در مدت زمان طولانی ) کمک می کند. اغلبا برای افرادی که از حالت تهوع و سرگیجه به علت حرکت رنج می برند ، توصیه می شود. چای زنجبیل عمدتا به علت وجود جنیجرول ها از تهوع و استفراغ جلوگیری می کند.

ـ درمان آکنه : یکی از دلایل اصلی ایجاد آکنه استرس است. مصرف چای زنجبیل بطور منظم به خنک کردن فرد و بهبود خلق و خوی او کمک می کند و در نتیجه امکان ایجاد آکنه به حداقل کاهش می یابد. علاوه بر این چای زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است و هر نوع جوش و تورم را بر روی پوست بصورت خودکار کاهش می دهد.

ـ جلوگیری از بیماری های قلب و عروق : یکی از نکات شگفت انگیز در رابطه با چای زنجبیل این است که جریان خون و گردش خون در بدن را بهبود می بخشد و این به علت حضور اسیدهای آمینه و مواد معدنی موجود در آن است. از آنجاییکه که چای زنجبیل سبب بهبود جریان خون و صاف شدن آن می شود در نتیجه امکان ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

ـ محافظت از کبد : نوشیدن الکل در مقادیر زیاد می تواند سبب ایجاد خماری در فرد شود. یکی از مزایای چای زنجبیل این است که اثرات خماری را کاهش می دهد. مصرف الکل و مواد مخدر می تواند آسیب شدیدی به کبد وارد آورد پس نوشیدن چای زنجبیل دو بار در روز به حفظ کبد در برابر اثرات سوء این مواد سمی کمک می کند.

ـ افزایش باروری : زنجبیل داروی مقوی غرایز جنسی است. اعتقاد بر این است که اگر مردی روزانه چای زنجبیل مصرف کند ، تعداد و حجم اسپرم های او افزایش می یابد. این چای برای مردانی که از اختلال نعوظ رنج می برند نیز مفید است. پس بطور کلی می توان گفت که مصرف چای زنجبیل به افزایش باروری کمک می کند.

ـ افزایش انرژی بدن : چای زنجبیل سرشار از ویتامین های B ، C و D ، پتاسیم ، منیزیم ، روی ، کلسیم و مس است. همه این ویتامین ها ، عناصر و مواد معدنی در از بین بردن مواد سمی بدن کمک می کنند. این امر موجب افزایش سوزاندن چربی می شود که در نتیجه فرد احساس سبکی و پر انرژی بودن خواهد داشت.

ـ ضد سرطان : با توجه به مطالعات صورت گرفته در این زمینه زنجبیل شکل گیری و رشد سلول های سرطانی را کند می کند که این امر به ویژه مانع ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان تخمدان می شود.

تهیه چای زنجبیل بسیار ساده است و تمام کاری که باید انجام دهید جوشاندن آب و اضافه کردن یک تکه زنجبیل به آن است. اجازه دهید که حدود 10 دقیقه بجوشد و سپس یک کیسه چای سبز و شیرین کننده به آن اضافه کنید.