امروزه بسیاری از مردم به جای نوشیدن قهوه و چای سیاه ، به چای سبز روی آورده اند . اما گزینه ی سالم دیگری نیز وجود دارد که در صورت قرار دادن آن در برنامه ی غذایی روزانه ، می توانید از فواید آن بهره ببرید.

چای زنجبیل خواص زیادی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم :

این چای به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. زنجبیل خواص ضد التهاب دارد که از بروز بسیاری از مشکلات سلامتی پیشگیری می نماید. از جمله ی این مشکلات می توان به درد ماهیچه ها و مفاصل ، که در اثر التهاب پدید می آیند ، اشاره کرد. زنجبیل گردش خون را افزایش می دهد. به عملکرد هرچه بهتر مغز کمک می کند. در گوارش بهتر موثر است . زنجبیل به جذب هرچه بیشتر مواد مغذی کمک می کند و از بیماری هایی نظیر اسهال ، یبوست ، گرفتگی عضلات معده ، حالت تهوع و آسیب های مجاری دستگاه گوارش پیشگیری می نماید. ترکیبات فعال در زنجبیل ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد ویروس هستند . چای زنجبیل عملکرد حافظه را بهبود می بخشد. نوشیدن منظم این چای اثرات استرس اکسیداتیو را خنثی می کند. زنجبیل ، به طور خاص ، برای سلامت خانم های میانسال بسیار مفید است . بسیاری از تحقیقات نشان می دهند زنجبیل از رشد سلول های سرطان پیشگیری می نماید . خصوصا سرطان پوست ، کبد ، ریه ، پروستات و پانکراس . چای زنجبیل از گردش خون منظم در بدن پشتیبانی می کند و به بهبود بیماری های قلبی عروقی ، مثل کلسترول بالا ، فشار خون می پردازد. زنجبیل همچنین از رسوب گرفتگی رگ ها و در نتیجه سکته ی قلبی پیشگیری می نماید.

برای بهره بردن از تمام این فواید ، تنها به چند برش از زنجبیل تازه ، عسل و یک فنجان آب نیاز دارید.

آب را در یک ظرف بریزید و بجوشانید . سپس برش های زنجبیل را به ان اضافه و حرارت را کم کنید. اجازه دهید این ترکیب با حرارت ملایم پانزده دقیقه بجوشد و بعد ظرف را از روی حرارت بردارید. چای را در یک فنجان بریزید و یک قاشق عسل به آن اضافه نمایید.