پیاده روی یک راه ساده ، طبیعی و عالی است که اگر بطور متوسط روزانه 30 دقیقه یا بیشتر انجام شود ، برای بدن مفید است. همچنین یک راه آسان ، کم هزینه و مناسب برای سوزاندن کالری است و به سلامت قلب نیز کمک می کند.

چرا پیاده روی ؟

ممکن است باور این امر سخت باشد کهکاری که از ابتدای تولد انجام می دادید برای شما مفید و موثر باشد. اما این درست است پیاده روی یک ورزش ایده آل با شدت متوسط بشمار می آید.مطالعات نشان می دهد که پیاده روی بطور منظم فواید بسیاری دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره می کنیم.

ـ کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان : بانوانی که بطور منظم در حدود 1.30 تا 2 ساعت در هفته پیاده روی می کنند احتمال ابتلای آنها به سرطان سینه 18% کمتر از بانوان کم تحرک است.

ـ کاهش فشار خون : فشار خون داوطلبان سالم اما کم تحرک با 30 دقیقه پیاده روی در روز و سه روز در هفته بطور قابل توجهی کاهش یافته است.

ـ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 : طبق مطالعه صورت گرفته در استرالیا افرادی که بیشتر راه می روند حساسیت به انسولین آنها بهتر از کسانی است که کمتر راه می روند.

ـ کاهش خطر مرگ زودرس : خطر مرگ و میر در میان افراد کم تحرک 1.5 برابر بیشتر از افرادی است که 30 دقیقه در روز پیاده روی می کنند.

ـ بهبود کلسترول : مردانی که بطور منظم و با سرعت زیاد در مدت 12 هفته پیاده روی کردند سطح کلسترول مناسبی نسبت به افراد کم تحرک داشته اند.

ـ افزایش انرژی : افراد هرچه بیشتر راه بروند مسلما انرژی بیشتری در طول روز خواهند داشت.

ـ بهبود ترکیب بدن : راه رفتن 12 مایل در هفته بطور قابل توجهی سبب کاهش سایز شکم ، کمر و باسن می شود.