ویتامین B6 در برابر سرطان مصونیت به وجود می آورد و علائم تنش پیش از قاعدگی را کاهش داده و از تشکیل سنگ های کلیه از جنس اُگزالات جلوگیری می نماید.

ویتامین B6 برای حفظ سطح منیزیوم در خون و درون بافت ها ضروری است چون منیزیوم باعث فعال کردن ده ها آنزیم می شود که حاوی ویتامین B6 است. 15 تا 20 درصد زنانی که قرص های ضد بارداری خوراکی مصرف می کنند دارای افزایش دفع ادراری متابولیت های ترپیتوفان بوده اند که نشانگر کمبود ویتامین B6 است به خاطر داشته باشید که ویتامین B6 در اثر پختن غذا از بین می رود.

با توجه به موارد فوق، می توان این گونه نتیجه گرفت که از میان تمامی ویتامین های گروه B خانم ها نیاز بیش تری به ویتامین B6 دارند. زیرا در آزاد شدن واسطه های شیمیایی انتقال جریان عصبی (دوپامین) مغز و سروتین تأثیر گذار می باشد.

انتقال دهنده های جریان عصبی تنظیم کننده .... خلق و خوی انسان می باشند. در صورتی که خانم ها دچار کمبود ویتامین B6 گردند نشان از آن دارد که میزان آن، به اندازه کافی وجود نداشته، کمبود آن باعث اختلال عصبی در آن ها شده است.

احتمال دارد که کمبود ویتامین B6 مانع تولید دوپامین و سروتونین شود این کمبود موجب می شود که فرد، مبتلا به سندروم پیش از عادت ماهانه دچار تنش شدید، افسردگی، تحریک پذیری با تشویش گردد لذا با استفاده از این ویتامین، خانم ها به وضعیت تعادل می رسند.

سندروم پیش از عادت ماهانه زاییده عدم تعادل هورمونی می باشد. و نیز، خانم هایی که از قرص های ضدبارداری استفاده می کنند نیز در معرض تغییرات هورمونی هستند.

مطالعات و پژوهش ها، نشان می دهد که مصرف کنندگان این قرص ها، همیشه به سردرد، سرگیجه، خستگی، تحریک پذیری و افسردگی مبتلا می باشند که با مصرف ویتامین B6 تسکین یافته و آرام خواهند شد ولع غذایی پیش از عادت ماهانه و حفظ آب بدن نیز احتمالاً با مصرف ویتامین B6 فروکش می کند برای آنکه مصرف ویتامین B6 کاملاً متعادل و اثرگذار شود. باید آن را در ترکیب با ویتامین B کمپلکس مورد مصرف قرار دهید. زیرا در انتقال تحریکات عصبی و آزاد سازی هورمون های زنانه به طور مستقیم موثر می باشد دوز روزانه این ویتامین بر حسب سن متغیر است، اما شما می تواندی روزانه 100 میلی گرم ویتامین B کمپلکس را در ترکیب با 50 تا 200 میلی گرم ویتامین B6 مصرف نمایید. البته توصیه می شود دو هفته به شروع عادت ماهانه میزان مصرف ویتامین B6 به 500 تا 800 میلی گرم در روز افزایش یابد.