فندق منبع بسیار خوبی برای بسیاری از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان و اسید چرب های مفید محسوب می شود و وجود همین موارد نیز فندق را به یکی از سالم ترین ماده های غذایی تبدیل می کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که فندق فواید بسیار زیادی برای زیبایی پوست و مو دارد. در این مقاله ، به برخی از مهمترین فواید آن اشاره می نماییم .

از پیری زودرس پیشگیری می نماید خوردن فندق به صورت منظم برای رهایی از چین و چروک ، لکه های تیره ی پوست و دیگر علایم پیری زودرس بسیار مناسب است . فندق به طور کلی بروز علایم سالخوردگی را به تعویق می اندازد ، زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین A ، ویتامین C ، و ویتامین A می باشد.

یک فنجان فندق تقریبا 86 درصد از نیاز روزانه ی بدن به ویتامین E را تامین می نماید. این آنتی اکسیدان ها همگی با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از آسیب رسانی آنها به سلول های پوستی پیشگیری می نمایند.

به آبرسانی پوست کمک می کند مصرف مداوم فندق نه تنها در پیشگیری از سالخوردگی زودرس موثر است ، بلکه به آبرسانی و حفظ رطوبت پوست نیز کمک می کند. دلیل این ویژگی فندق را می توان حضور ویتامین E و اسید چرب های مفید در آن دانست . این ترکیبات پوست را مرطوب نگه می دارند و به همین ترتیب پوستی نرم و شاداب به شما هدیه می دهند. آبرسانی پوست بسیار مهم است ، زیرا خشکی آن می تواند موجب بروز خارش ، التهاب و دیگر اختلالات پوستی شود. پس فندق از طریق آبرسانی پوست ، احتمال بروز مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

از پوست در برابر اشعه ی مضر UV حفاظت می نماید همانطور که گفتیم ، فندق منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین A و ویتامین C می باشد و حضور این آنتی اکسیدان ها در فندق آن را به یکی از بهترین مواد برای مبارزه با اثرات مخرب اشعه ی UV تبدیل می نماید. آنتی اکسیدان ها به طور کلی از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد از بروز بیماری هایی نظیر سرطان پوست پیشگیری می نمایند.

علاوه براین فندق مقاومت پوست در برابر اشعه ی مخرب UV در آفتاب را افزایش می دهد . قرار گرفتن بیش از حد در معرض این اشعه مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی ، پیری زودرس ، سرطان پوست ، مشکلاتی در رابطه با چشم ها ، تضعیف قدرت سیستم ایمنی بدن و غیره را پدید می آورد . پس با کاهش اثرات مخرب آفتاب ، فندق از بروز بسیاری از مشکلات پوستی پیشگیری می نماید.

آکنه را از بین می برد آکنه مشکلی شایع است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا دچار آن هستند . آکنه ممکن است دلایل متعددی داشته باشد ، اما در کل ، آکنه را منافذ باز و آلوده ی پوست ، سلول های مرده ی پوست و چربی بیش از حد پدید می آورند . وقتی منافذ پوست گرفته باشند ، پوست قادر به از بین بردن آلودگی های خود نخواهد بود و مشکلات پوستی را در پی خواهد داشت. اما فندق ، در صورت مصرف منظم ، چربی پوست را تنظیم می نماید و به حل این مشکلات کمک می کند.