سلامت قلب

سه نوع آجیل در مبارزه با بیماری های قلبی شهرت فراوانی دارند و فندق یکی از آنهاست . در فندق ویتامن ها و مواد معدنی زیادی وجود دارند که همگی برای سلامت قلب مفید و ضروری هستند. در کنار فیبر فراوان ، فندق حاوی مقدار زیادی اسید چرب اشباع نشده است که به کاهش LDL (کلسترول مضر) و افزایش HDL ( کلسترول مفید ) کمک می کند. فندق همچنین حاوی میزان زیادی از منیزیم است که این ماده در متعادل نگه داشتن کلسیم و پتاسیم و همینطور تنظیم فشار خون ضروری است.

کمک به کنترل دیابت

اگر در فکر داشتن رژیم غذایی متناسب با بیماری قند هستید ، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که در این رژیم، اسید چرب های اشباع نشده وجود داشته باشد ، نه ترانس و اشباع شده. فندق یکی از مواد غذایی سرشار از این چربی های مفید است و مصرف مقدار مناسبی از آن ، بدون آنکه موجب افزایش وزن شود، یکی از بهترین جایگزین ها برای اسید چرب های مضر بشمار می رود. افراد مبتلا به دیابت و کلسترول خون باید فندق و دیگر دانه های آجیل مفید را جزئی از برنامه غذایی خود قرار دهند. این دانه ها قند خون را تنظیم کرده و درصد بالای منگز در فندق نیز برای مبارزه با دیابت موثر است. فندق همچنین یکی از منابع غنی منیزیم ، که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد ، به شمار می رود.

سرشار از آنتی اکسیدان

فندق حاوی ویتامین و مواد معدنی زیادی است که به عنوان آنتی اکسیدان هایی قوی شناخته می شوند . آنتی اکسیدان ، رادیکال های آزاد مخرب را از بدن پاک کرده و از بیماری های جدی مثل سرطان و بیماری های قلبی پیشگیری می نماید . فندق منبع غنی ویتامین E ، که با سالخوردگی مبارزه می کند ، است . مصرف یک وعده فندق در روز همچنین می تواند کل نیاز روزانه بدن به منگنز را تامین نماید. منگنز یک آنتی اکسیدان به حساب نمی آید ، اما توزیع کننده ای بزرگ برای آنزیم ها است.

افزایش کارایی مغز

فندق را می توان سوخت موتورخانه ی مغز در نظر گرفت . این دانه ی بی نظیر سرشار از ویژگی هایی است که عملکرد مغز و یادگیری را افزایش می دهد و همچنین از بیماری هایی که با افزاش سن باعث تحلیل رفتن مغز می شوند ، پیشگیری می نماید. مقادیر بالای ویتامین E ، منگنز ، تیامین ، فولات و اسید چرب های مفید فندق را به ماده ای تبدبل کرده که باعث قرار گرفتن مغز در بهتربن حالت خود می شود.

کمک به پیشگیری از سرطان

به دلیل درصد بالای آنتی اکسیدان ، فندق یکی از غذاهای موثر در پیش گیری سرطان می باشد . ویتامین E در صدر آنتی اکسیدان هایی است که با سرطان مبارزه می کنند.

مبارزه با چاقی فندق یکی از بهترین محرک هایی است که متابولیزم سالم بدن را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد مصرف میزان آجیل های درختی در کاهش وزن و همچنین افزایش متابولیزم بدن تاثیر مثبت دارند. تیامین موجود در فندق نقش اساسی در ثابت نگه داشتن وزن ایفا می کند. این ماده به تبدیل شدن کربوهیدرات به گلوکز ، که منبع انرژی در بدن به شمار می رود، کمک می نماید. تیامین همچنین در تولید گلبول های قرمز خون موثر است . پروتئین ، فیبر و ترکیبات چربی زیاد در فندق در شما احساس سیری ایجاد کرده که از مصرف زیاد مواد غذایی جلوگیری می نماید.

موثر در سلامت پوست و مو

مقدار زیاد ویتامین E در فندق، با آبرسانی و بهبود خاصیت ارتجاعی ، موجب سالم ماندن پوست و مو می شود .