فلفل دلمه ای را در رنگ های مختلف می توان یافت که در آشپزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.فلفل دلمه یکی از سبزیجاتی است که منبع مواد مغذی با ارزش بشمار می آید و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. این گیاه در رنگ های سبز ، نارنجی ، زرد و قرمز یافت می شود که نوع رنگی آن رسیده تر است. استفاده از فلفل دلمه ای در رژیم غذایی روزانه باعث افزایش سلامت بدن شما می شود.

ویتامین ها

فلفل سبز حاوی 551 واحد بین المللی ویتامین A در 149 گرم است حتی می توان گفت که این مقدار در فلفل دلمه ای قرمز بیشتر است که در سللامت بینایی شما نقش مهمی ایفا می کند. یک فنجان فلفل خرد شده در هر رنگ تقریبا 100 درصد از ارزش روزانه از ویتامین C را که در سلامت بافت ها و سیستم ایمنی نقش دارد ، فراهم می کند. این نوع فلفل همچنین حاوی فولات است که از عملکرد سلول های قرمز خون بخصوص در زنان باردار پشتیبانی می کند زیرا مانع از تولد کودکان با نقص های حین تولد می شود.فولات همچنین مانع از ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود. بعلاوه فلفل دلمه حاوی ویتامین K که در عملکرد لخته شدن خون مهم است.

کاروتنوئیدها

نوع خاصی از آنتی اکسیدان بنام لیکوپن باعث قرمز شدن رنگ فلفل دلمه ای می شود.این کاروتنوئید که به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازد شما را از قرار گرفتن در معرض سموم محیطی طبیعی حفظ می کند. لیکوپن نیز در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان بخضوض سرطان پروستات در مردان نقش دارد.فلفل دلمه زرد و نارنجی نیز سرشار از کاروتنوئید هستند که از قلب شما در برابر بیماری های قلبی و عروقی محافظت می نمایند. فواید دیگر

این گیاه در هر رنگی که باشد سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی به حفظ مایعات و مواد معدنی در بدن شما کمک کرده و سبب بهبود عملکرد عضلات و تنظیم فشار خون می شود. یک فنجان فلفل سبز حاوی 261 میلی گرم پتاسیم است در حالیکه نوع قرمز و زرد آن حاوی بیش از 300 میلی گرم در همین مقدار هستند. این گیاه حاوی 3 گرم فیبر در هر فنجان است که به تنظیم عملکرد هضم و کلسترول کمک خواهد کرد.

کالری

یک فنجان فلفل خرد شده حاوی 30 تا 40 کالری است.این فلفل دارای عطر و طعم شیرین است که جایگزین مناسبی برای مواد با کالری بالا بشمار می آید.فلفل دلمه ای سرخ شده را همراه با مرغ و استیک می توان مصرف کرد. همچنین استفاده از آن در سالاد بسیار متداول است.