سیب

ریه و دماغ را قوت می دهد، برای خفقان و تنگ نفس نافع است اشتها آور بوده رنگ صورت را روشن می کند و قلب را قوت می دهد.سیب مولد خون است و مصلح آن زنجیل پرورده می باشد خوردن سیب پس از صرف غذا برای تقویت لثه ها مفید است. جوشانده سیب در درمان بیماری های معده و ریه موثر می باشد.

سیب دارای ویتامین «ب» نیز هست و به همین جهت برای بیماری اعصاب مفید است.

سیب مقوی مغز است و به همین جهت برای افرادی که کارهای فکری می کنند فوق العاده مفید است سیب معده را ضد عفونی می کند و آب آن تب بر است .

سیب دارای آهن و فسفر و ید می باشد. آهنش برای خون و برای قلب و یدش برای تقویت غدد به خصوص سیب آدم نافع است. «لئو کارلیه» می نویسد : «سیب دهان را ضدعفونی می کند. اسیداوریک و دیگر سموم را که جمع شده اند حل کرده و غده های بزاق دهان و ترشحات دیگر معده را تقویت می کند، به همین جهت سیب برای اشخاصی که در یک جا نشسته و حرکت نمی کنند بسیار مفید است.»

«مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلی به درد مفاصل و روماتیسم مزمن، نقرس، تب خال و چاقی، امراض ریوی و کبدی شده اند، تجویز می شود. سیب سنگ کیسه صفرا و کلیه ها را حل می کند. اگر سیب را موقع خواب با پوست آن بخورید (به شرطی که به خوبی بجوید) برای یبوست های مزمن و سخت مفید است »

در روسیه ثابت شده است کسانی که هر روز سیب می خورند از سلامتی بیشتر برخوردارند و عمرشان هم طولانی می شود.

در بولیون در آمریکای جنوبی نامزدها چهار هفته قبل از ازدواج هیچ چیز جز سیب نمی خورند آنها به خاطر داشتن فرزندی پیش از عروسی به جای همه چیز سیب می خورند.